فعالیت مراکز افق در ۴۷ بقعه متبرکه خوزستان

حجت الاسلام فائزی با بیان اینکه مراکز افق در ۴۷ بقعه متبرکه خوزستان فعالیت خود را آغاز کردند گفت: یکی از اقدامات بسیار ارزشمند در سازمان اوقاف راه اندازی مراکز افق با هدف ساماندهی فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی بود.

«حجت الاسلام فائز فائزی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: یکی از اقدامات بسیار ارزشمند در سازمان اوقاف راه اندازی مراکز افق با هدف ساماندهی فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی بود که در استان خوزستان نزدیک به 2 ماه از راه اندازی و فعالیت آنها می گذرد.

 

رئیس مرکز افق اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان با اشاره به اینکه سطح فعالیت های مرکز افق در هر بقعه مشخص شده است افزود: استان خوزستان 417 بقعه متبرکه دارد و تاکنون در 47 بقعه شاخص مرکز افق راه اندازی شده است.

 

وی با بیان اینکه فعالیت بخش اجتماعی از گستردگی بالایی برخوردار هستند اضافه کرد: بر اساس ابلاغیه اعلام شده فعالیت های اجتماعی تنوع بالایی دارند که می توان به ورود بقاع متبرکه دارای مرکز افق به حوزه های حمایت از استارت آپ های دانش بنیان، برگزاری کارگاه های مختلف، ورود به حوزه کاهش آسیب های اجتماعی و... اشاره کرد.

 

حجت الاسلام فائزی با اشاره به اینکه 23 مورد فعالیت فرهنگی در قالب مرکز افق تعیین شده است تصریح کرد: در این طرح برگزاری همه مراسم ملی و مذهبی را شامل می شود که خود دارای گستردگی بسیار بالایی است، از دیگر برنامه های فرهنگی نیز می توان به راه اندازی کتاب خانه های قفسه باز اشاره کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: در بخش فعالیت های قرآنی 25 برنامه تعریف شده است که از شاخص ترین آنها می توان به راه اندازی حوزه های علمیه قرآن محور در بقاع متبرکه، راه اندازی مدارس شبانه روزی حفظ قرآن، حمایت مالی از موسسات قرآن و... اشاره کرد.

 

رئیس مرکز افق اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان در خصوص نحوه تامین منابع مالی مراکز افق در بقاع متبرکه عنوان کرد: هنر هیئت امنای بقاع متبرکه اینجا مشخص می شود که اعتبارات برگزاری این فعالیت های از کمک های مردمی جلب و جذب شود، مشخص بوده که برگزاری این اقدامات نیازمند اعتبارات بالایی است، هیئت امنا با بهره گیری از خیرین و ارادتمندان امامزادگان اعتبارات برگزاری این برنامه را جلب کنند.

 

وی یاد آور شد: یکی از معضلاتی که امروزه با آن مواجه هستیم سوءاستفاده برخی افراد از اعتقادات مردم نسبت به بقاع متبرکه است، طبق قانون اوقاف تولیت بقاع متبرکه با سازمان اوقاف و امور خیریه است و اگر متولیان بقاع تمکین نکنند از بخش قضایی ورود می شود تا این بقاع ساماندهی شوند.

 

کد خبر 1023675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha