۶ طرح ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهارمحال و بختیاری آماده افتتاح شد

بلالی گفت: شش طرح با اعتبار ۸۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در استان چهارمحال و بختیاری آماده شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «مرتضی بلالی» امروز (پنجشنبه ۱۶ بهمن) در نشست با خبرنگاران که در سالن جلسات اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، اظهار داشت: ارتقای سه سایت به نسل سوم و چهارم در ۲ شهرستان شهرکرد و لردگان، ارتقای سه سایت به نسل‌های سوم، چهارم و ثابت در ۲ شهرستان شهرکرد و بروجن، ارتقای سه سایت به نسل‌های سوم و چهارم، توسعه شبکه انتقال فیبرنوری، دیتا و تلفن ثابت از جمله این طرح‌ها به شمار می‌رود.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری ادامه داد: افزایش پوشش تلفن همراه در روستاهای سه شهرستان شهرکرد، لردگان و کوهرنگ و اجرای ۵۴۲ کیلومتر فیبرنوری روستایی از دیگر طرح‌های قابل افتتاح در دهه فجر امسال است.

 

بلالی در ادامه شاخص‌های استان در حوزه ارتباطات اشاره کرد و گفت: هم اینک ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت ثابت و همراه در استان را ۹۶ و ۲۴ درصد، ضریب تلفن ثابت در استان ۲۶ و ۵۷ درصد و ضریب نفوذ همراه اول ۱۱۶ و ۳۸ درصد، اپراتور ایرانسل ۳۱ و ۳۴ درصد و رایتل سه و ۶۷ درصد است.

 

وی در ادامه از ارتقای خدمات‌رسانی به روستاهای استان خبر داد و گفت: از مجموع ۵۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت این استان ۳۲۰ روستا از خدمات اینترنت پرسرعت ثابت برخوردار شده است.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: همچنین از این تعداد ۱۶۵ روستا به اینترنت پرسرعت همراه متصل شده است.

 

بلالی، اولویت اتصال روستاها به اینترنت پرسرعت را روستاهای بالای ۲۰ خانوار اعلام کرد و گفت: طی برنامه ‌ریزی‌های انجام شده اتصال ۲۷۰ روستای دیگر نیز در دستور کار قرار دارد و پس از آن در مرحله بعدی به روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار پرداخته می‌شود.

 

وی از نصب ۳۴ دستگاه خودپرداز «ای تی ام» در ۳۴ روستای استان خبر داد و گفت: این طرح در راستای ارائه خدمات مالی و بانکی و کاهش ترددها از روستا به شهر اجرا شده است.

 

بلالی به اجرای طرح توسعه ارتباطات روستایی در استان نیز اشاره کرد و افزود: در این طرح که از اواخر سال ۹۷ در استان آغاز شده است زیرساخت‌های ارتباطات در روستاهای بالای ۲۰ خانوار از سیم مسی به فیبرنوری ارتقا داده می‌شود.

 

وی همچنین وی بابیان اینکه ۷۱۶ روستای استان دارای ارتباط مخابراتی هستند، خاطرنشان کرد: برای ۲۴ روستای استان که در مناطق سخت گذر قرار دارند و امکان اتصال آن به شبکه‌های ارتباطی وجود ندارد، تک ارتباط ماهواره‌ای برقرار شده است.

 

کد خبر 1023716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha