لزوم توجه به ایتام در آستانه میلاد امیرالمومنین علی (ع)

آیت الله دژکام گفت: در آستانه میلاد حضرت علی (ع) باید به تمام ایتام در شهرمان کمک بیشتری کنیم و به توزیع بسته های حمایتی بپردازیم که اجر دنیا و آخرت را در پی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه 17 بهمن) در خطبه های نماز جمعه شیراز با اشاره به دهه پرفروغ فجر گفت: خدای متعال تمدن های بزرگی را در تاریخ بشر جلوی چشم ما آورده که یکی از آنها قوم «عاد» بود که شبیه کاخ های آن وجود نداشت اما نابود شد.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: قوم «ثمود» نیز در دل کوه، خانه های بی مانندی می ساختند اما اثری از این قوم نیز نماند و علت نابودی این اقوام مفسد بون آنها بود.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: اگر سلطنت پهلوی از بین رفت به دلیل طاغوت و مفسد بودن بود و طاغوت از طغیان گرفته می شود و به معنای خارج شدن از مسیر است اما انسان آفریده شده تا در صراط مستقیم قرار بگیرد و هر که از این صراط سرکشی کند، طاغوت می شود.  

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) تصریح کرد: توصیه به تقوای خودمان در نمازهای جمعه، هشداری است که همواره تداعی کنیم که از راه راست خارج نشویم و مراقب باشیم و انسان آفریده شده تا در پیشگاه خدا مطیع باشد.

آیت الله دژکام با اشاره به سفر کارتر در دوران طاغوت به ایران بیان کرد: شاه با کالسکه طلا به استقبال «کارتر» رفت و کلید طلا به او داد و در طرفین کالسکه، گارد جاویدان می دویدند و این اوج تکبر بود و شاه نسبت به خدا مغرور شد.

وی ادامه داد: شاه آنقدر مغرور می شود که به عقیده یک ملت بی اعتنایی می کند و در مقابل دوربین تلویزیون کشور خود با مهمانی که از کشور بیگانه آمده است تبلیغ شراب خواری می کند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: در تصور دینی، شهرها به خدا تعلق دارد و باید شهرهای ما خدا محوری را تجربه کنند تا در حوزه های مختلف به موفقیت لازم دست یابیم و در شهری مثل شیراز شهر خدا بودن مایه افتار ما می شود که با همت و اندیشه بلند مردم دست یافتنی می شود.

نماینده ولی فقیه در فارس در خطبه های دوم نماز جمعه امروز شیراز با تاکید بر لزوم رسیدگی به نزدیکان و خویشاوندان گفت: در شرایط کنونی و بحران کرونا باید به یکدیگر هر چه می توانیم کمک کنیم.

امام جمعه شیراز افزود: در آستانه میلاد حضرت علی (ع) باید به تمام ایتام در شهرمان کمک بیشتری کنیم و به توزیع بسته های حمایتی بپردازیم که اجر دنیا و آخرت را در پی دارد.

وی اضافه کرد: رقم خوردن پیروزی انقلاب را در این هفته در 22 بهمن پیش رو داریم که بزرگترین واقعه در تاریخ بشریت است و خون بر شمشیر پیروز بودن را به اثبات رساند.

آیت الله دژکام تصریح کرد: به شهدا امروز در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) می گوییم که راه شهدا را تا سپردن پرچم اسلام به دست مهدی موعود (عج) ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به نبرد آبی خاکی «والفجر هشت» گفت: در 20 بهمن این دلاوری رقم خورد که تمام موانع را رزمندگان ما در هم شکستند و لشکر اسلام را سرافراز کردند و روزی که خرمشهر فتح شد اثبات کردیم که تا چه اندازه موفق هستیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به تازه به دوران رسیده های کاخ سفید بیان کرد: شما که شورا گرفته اید تا پرونده ایران را بررسی کنند، ما پرونده ای نداریم و این شما بودید که پای تعهدات خود نماندید و پیمان شکن هستید.

وی تاکید کرد: ملت شریف ایران هر جا عهدی بسته پای پیمان خود همواره ایستاد است و شما پای امضای خود نماندید و اگر بخواید ما را بزنی پاسخ لازم به شما داده می شود.

آیت الله دژکام به مسئولان گفت: نباید در حوزه های مختلف فرصت سوزی کنیم و باید از تمام فرصت ها برای پیشرفت اقتصادی کشورمان استفاده موثر کنیم.

کد خبر 1023799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha