بزرگترین نیروگاه خورشیدی  جنوب شرق کشور در راین  احداث می شود

پورابراهیمی از احداث بزرگترین پروژه نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۴۰۰ مگاوات که در جنوب شرق کشور مطرح خواهد بود؛ خبر داد و گفت: کار این نیروگاه به زودی با سرمایه گذاری بخش خصوصی آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دکتر محمدرضا پورابراهیمی، جمعه(۱۷ بهمن) در بین الصلاتین در جمع مردم راین طی سخنانی با بیان اینکه اقداماتی در سالهای اخیر در راین انجام و در حال اقدام است؛ یکی از این اقدامات را گازرسانی به راین دانست و ابراز امیدواری کرد: سال آینده پایان گازرسانی به راین باشد.

 



نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی مجموعه اقدامات انجام شده در حوزه راه را ناکافی دانست و اظهار کرد: امروز بازدیدی از محور راین به گلزار انجام شد که استاندار دستور تکمیل این محور را داد.

 



وی ظرفیت های راین در حوزه گردشگری را فوق العاده توصیف و بیان کرد: تصمیمات خوبی در این زمینه اتخاذ شده و البته بخشی از کارها در تهران و بخشی در مرکز استان باید پیگیری شود.

 


دکتر پورابراهیمی با اشاره به فعالیت مجموعه مس شهیدباهنر کرمان به عنوان معین اقتصادی راین افزود: رویکرد مدیریت جدید مثبت است و همزمان چند کار در دستور کار قرار گرفته است.

 


وی از احداث بزرگترین پروژه نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۴۰۰ مگاوات که در جنوب شرق کشور مطرح خواهد بود؛ خبر داد و اظهار کرد: کار این نیروگاه به زودی با سرمایه گذاری بخش خصوصی آغاز می شود.

 



پورابراهیمی با بیان اینکه معادن راین با مشکلات زیادی از جمله مباحث زیست محیطی، پهنای ثبت و‌...روبرو است که تلاش برای حل این مشکلات است
 



وی با بیان اینکه به تبع کل کشور اشتغال جوانان در مجموعه ارگ و آبشار راین نیز تحت تاثیر شرایط کرونا قرار گرفته؛ تصریح کرد: مجموعه مس شهید باهنر را باید برای بهره برداری از معادن راین فعال کنیم که طبیعتا" توسعه فعالیت ها از اولویت های ما است تا در بخش صنعتی و معدنی اتفاقات خوبی بیفتد.
 



دکتر پورابراهیمی در خصوص تقسیمات کشوری هم توضیح داد: روستاهایی از سالها قبل در تاریخ راین وجود دارد که صحبت هایی اخیرا" پیش آمده مبنی بر اینکه این روستاها از راین جدا شده که ما حتما" نسبت به این مسئله موضع خود را اعلام خواهیم کرد.

 



وی با بیان اینکه راین ظرفیت تبدیل شدن به شهرستان دارد و ما این جداسازی ها را نمی پذیریم؛ اظهار کرد: موضع ما این است ذره ای از تقسیمات کشوری در حوزه راین کم نشود و بلکه حتی ظرفیت هایی که می تواند، ارتقا پیدا کند؛ افزود: راین در حال رشد و پشرفت است و باید ظرفیت سازی صورت بگیرد.

 




 پورابراهیمی با صراحت اعلام کرد: ما اجازه نمی دهیم از اراضی راین چیزی راین کم شود و به اندازه سر سوزنی کوتاه نمی آییم؛ گفت: اما ارتقا راین در چهارچوب ظرفیت های قانونی در دستور کار است.

کد خبر 1023857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha