بیانیه گام دوم انقلاب دایره المعارف فشرده ای از انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام عادل پور بیانیه گام دوم انقلاب را دایره المعارف فشرده ای از انقلاب اسلامی دانست و گفت: بیانیه گام دوم انقلاب یک سند بالادستی است که دستگاه های از این بیانیه به جهت قانون گذاری و سیاست گذاری استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت الاسلام محمدجواد عادل پور» ظهر امروز (جمعه ۱۷ بهمن) در خطبه های این هفته نماز جمعه خرمشهر، ضمن تبریک ایام دهه فجر، مردم را صاحبان اصلی انقلاب دانست و اظهار کرد: ملت ما ۲۲ بهمن را نه تنها یک عید بزرگ ملی بلکه حتی عید بزرگ دینی و مذهبی می شناسند و در طی این مدت بیش از ۴۰ سال عشق و دلدادگی خودشان را نسبت به انقلاب، آرمان‌ها، ارزش‌های انقلاب، ارکان و مبانی انقلاب نشان دادند.

 

امام جمعه خرمشهر با اشاره به برگزاری مراسمات ویژه این ایام افزود: امسال مراسماتی را در خصوص ۲۲ بهمن خواهیم داشت اما با توجه به وضعیت ویروس کرونا و تهدیداتی که از این طریق به ما و مردم وارد می شود مصلحت بر آن شد تا راهپیمایی همچون سال های گذشته برگزار نشود و البته مسئولان اعلام خواهند کرد که مراسمات به چه طریق یا به صورت مجازی یا راهپیمایی خودروی برگزار می شود.

 

وی با اشاره به دومین سالگرد صدور بیانیه گام دوم انقلاب، این بیانیه را دایره المعارف فشرده ای از انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: اگر کسی بخواهد انقلاب اسلامی را به طور فشرده بشناسند و اصول ان را مورد متوجه قرار بدهد می بایست به بیانیه گام دوم مراجعه کند.

 

حجت‌الاسلام عادل پور تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب یک سند بالادستی است که دستگاه های سیاست گذار، تصمیم ساز، تصمیم گیر اعم از مجلس، دولت، قوه قضائیه و نهادهای قانون گذار دیگر مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی باید از این بیانیه به جهت قانون گذاری و سیاست گذاری استفاده کنند، این نیز یک مطالبه جدی مردم انقلابی است و به جد این را از مسئولان می خواهیم و الا برگزاری یک همایش، سخنرانی و جلسه و تعدادی بنر و امثالهم کفایت نمی کند و اینکه هر ساله در سالگرد این بیانیه دور هم جمع شویم و به یک سخنرانی بسنده کنیم مشکل مشور ما را حل نخواهد کرد.

 

وی یکی از پیام های بیانیه گام دوم انقلاب را اعتماد مسئولان به مردم و جوانان دانست و بیان کرد: پیام دوم بیانیه گام دوم انقلاب، انقلابی ماندن است و اگر کسی می خواهد در این مسیر موفق بلشد بایستی انقلابی بماند؛ برخی ها اینگونه می گویند که انقلابی بودن فقط برای پیش از پیروزی است و وقتی پیروز شدید دیگر انقلابی بودن معنایی ندارد.

 

امام جمعه خرمشهر ادامه داد: باید برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی ظهور تلاش کنیم و این تلاش نباید روزمرگی باشد.

 

وی خطاب به دولت، مجلس و قوه قضائیه و دستگاه های دیگر تاکید کرد: ما نمی خواهیم فقط در روزمرگی قرار بگیریم، ما قرار است به تمدن نوین اسلامی برسیم، لذا تمام سیاست‌گذاری‌ها بایستی به این سمت حرکت کند. 

 

حجت الاسلام عادل پور اعتقاد به اصل ما می توانیم را یکی از بهترین رهاوردها و ارمغان های انقلاب اسلامی دانست و ابراز کرد: دمیدن روحیه ما می توانیم از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که باید شکل خاص خود را بگیرد، البته خوشبختانه در بخش های بسیار مختلفی این مسئله را دیدیم و شیرینی و حلاوت آن را چشیده ایم.

 

وی خاطر نشان کرد: ما می توانیم با این ملت تحولات بسیار بزرگی را ایجاد کنیم و رقم بزنیم، اما مقام معظم رهبری برای آن که ما به اهداف خودمان برسیم که همان تحقق آرمان ها، چه اهداف نهایی و نیمه نهایی که هدف نیمه نهایی ما رسیدن به تمدن نوین اسلامی است ۳ مطلب را به ما گفته اند.

 

امام جمعه خرمشهر گفت: رهبر انقلاب سکوی پرتاب، وسیله پرواز و مسیر حرکت و یا کولیدور پرواز را به ما نشان داده اند که با توجه به این ها می توانیم همه مشکلاتمان را حل کنیم.

 

وی از عدم تصویب کلیات طرح شفافیت آرای نمایندگان در مجلس شورای اسلامی ابراز تاسف کرد و افزود: انتظار مردم این است که نه تنها نمایندگان باید شفافیت داشته باشند بلکه تمام قوا، دستگاه ها و نهادها ملزم به شفافیت هستند، این مطالبه جدی، گلایه مندی و انتقاد جدی به مجلس شورای اسلامی است و امیدواریم هرچه سریع‌تر این مسئله را اصلاح کنند.

 

حجت‌الاسلام عادل پور خواستار رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی از سوی شهروندان شد و خاطر نشان کرد: متاسفانه وضعیت شیوع بیماری مجدد در حال تغییر است، البته شهرستان خرمشهر همچنان وضعیتش آبی است اما شهرهای پیرامون این شهر به زرد تغییر کرده و نیاز است مردم بیشتر مسائل بهداشتی را رعایت کنند. 

 

وی با اشاره به اشتغال جوانان بومی نیز بیان کرد: طی دو هفته گذشته نشستی در خصوص اشتغال با حضور فرماندار و نماینده و برخی از مدیران دستگاه ها و واحد های تولیدی مختلف این شهرستان برگزار شد که مسائل موجود را مطرح کردیم، در این نشست مقرر شد تا اطلاعات جویندگان کار در سامانه ای ثبت و ضبط شود تا بدانیم چه تعداد نیروی بیکار در سطح شهرستان وجود دارد، از طرفی اصرار بر آن شد که حتما باید بومی گزینی صورت گیرد، ملاک ها و شاخص هایی برای اشتغال در نظر گرفته شود و تا ۲۰ بهمن کلیه شرکت ها و کارخانه ها و واحدهای تولیدی این شاخص های جذب نیرو را بر روی میز کارگروه اشتغال قرار دهند.

 

کد خبر 1023879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha