فعالیت اعضای کانون شهید رجایی علی آباد فنود در طرح «ایران قوی»

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید رجایی علی آباد فنود گفت: تاکنون اعضای این کانون با ثبت فعالیت ها بیش از ۱۰ هزار امتیاز از ۲۰ هزار امتیاز لحاظ شده برای طرح ملی «ایران قوی» را کسب کردند.

«محمد حسین علی آبادی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: کانون فرهنگی و هنری شهید رجایی علی آباد فنود در اجرای طرح ایران قوی تاکنون 10 هزار و 874 امتیاط کسب کرده است و پیش بینی می شود با اسناد ارائه شده جمع امتیاز این کانون تا 22 بهمن به حدود 12 هزار امتیاز برسد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید رجایی علی آباد فنود از برنامه های اجرا شده به طرح شنبه های کتاب اشاره کرد که به صورت مجازی و حضوری برگزار می شود و تاکنون حدود 12 کتاب برای سنین محتلف در زمینه های مختلف مذهبی، کودکان و... معرفی شده است.

 

علی آبادی از اقدامات انجام شده به رزمایش کمک های مؤمنانه با همکاری خیران و ستاد کانون‌ های مساجد استان اشاره کرد و افزود: از ابتدای مهرماه 30 بسته گوشت و 50 بسته معیشتی به ارزش 16 میلیون تومان (هر بسته 200 هزار تومان) بین خانوارهای نیازمند توزیع شده است.

 

وی از توزیع بسته های بهداشتی بین 300 نفر خبر داد و گفت: این تعداد اقلام بهداشتی بین 50 خانوار توزیع شد و مابقی نیز بین شرکت کنندگان در مراسمات ملی مذهبی در مساجد توزیع شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید رجایی علی آباد فنود ارزش هر بسته بهداشتی را 15 هزار تومان اعلام کرد و از دیگر اقدامات به برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع ایران قوی اشاره کرد و افزود: این مسابقات بین 14 نفر از اعضای کانون (زیر 7 سال) برگزار شد و در پایان به قید قرعه به سه نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا شد.

 

علی آبادی ختم جمعی 114 هزار صلوات و 14 ختم جمعی قرآن (هر کدام به طور جداگانه) هدیه به روح حاج قاسم سلیمانی، حضرت زهرا (س)، شهدای دفاع مقدس و شهید رجایی در مناسبت های مختلف دهه فاطمیه، سالروز شهادت سردار دل ها، هفته دولت و... را از دیگر اقدامات کانون برشمرد.

 

وی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری در دهه فاطمیه یادآور شد: در دهه فاطمیه به مدت 5 شب مراسم عزاداری با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد و با اعتباری بالغ بر 14 میلیون تومان غذا گرم طبخ و بین شرکت کنندگان توزیع شد.

 

وی برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم در شب های جمعه، وداع با شهید گمنام، تجلیل از فعالان قرآنی، سه شنبه های تکریم، یادواره شهدا، تقدیر از کادر درمانی شهر مود و خانه بهداشت شواکند، کسب مجوز الکترونیکی کانون، مشارکت در حزب خوانی قرآن و... را از دیگر برنامه های اجرا شده برشمرد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید رجایی علی آباد فنود با بیان اینکه در بحث حزب خوانی قرآن کریم در کشور از میان شرکت کنندگان 20 نفر منتخب شدند، یادآور شد: از این تعداد، یک منتخب از خراسان جنوبی و کانون شهید رجایی علی آباد است.

 

علی آبادی افتتاح بانک جایزه مسجد برای اولین بار با همکاری خیران با اعتبار سه میلیون تومانی را از دیگر برنامه های اجرا شده برشمرد و گفت: این اقدام با هدف جذب کودکان، نوجوانان، جوانان و... به مسجد انجام شد.

 

وی تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس، ساخت مستند نقش علی آباد در دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس خراسان جنوبی با هزینه کرد 5 میلون تومان با همکاری پایگاه بسیج، اجرای 200 متر دیوار نویسی در روستا با موضوعات امر به معروف و نهی از منکر، قرآن، احکام، دفاع مقدس و... با همکاری هیأت قرآنی، پایگاه بسیج، خیران و کانون با اعتبار هشت میلیون تومان، دیدار با سه خانواده شهید در طرح سه شنبه های تکریم و... را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد.

 

 

 

 

کد خبر 1023881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha