واحد مرغ تخمگذار فاروج ۲۰ درصد نیاز خراسان شمالی را تامین می کند

فرماندار فاروج گفت: تنها واحد مرغ تخمگذار استان که در فاروج فعال است، ۲۰ درصد نیاز استان را تامین می کند.

«ابوالحسن نجفی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: در هفته دولت، سوله پنج هزار قطعه ای این واحد راه اندازی و افتتاح شد و با مجوز ستاد اقتصاد مقاومتی دستگاه قضاء، سوله دوم این واحد هم فعالیت خود را آغاز کرد.

 

فرماندار فاروج افزود: این واحد با راه اندازی سوله اول، روزانه سه تُن تولید داشت در شرایطی که نیاز استان 30 تُن در روز است.

 

نجفی گفت: با مجوز ستاد اقتصاد مقاومتی سوله دوم این واحد با تولید روزانه 50 هزار قطعه طی این هفته به بهره برداری می رسد که با فعالیت این واحد، تولید روزانه به 6 تُن می رسد که 20 درصد نیاز استان تامین می شود.

 

 کلنگ مرغداری 90 هزار قطعه ای شهرستان به عنوان بزرگترین واحد پرورش مرغ تخمگذار استان در دهه فجر سال 92 به زمین زده شد که این واحد در سال ۱۳۹۳ پروانه تاسیس خود را گرفت و دو سال از تمام شدن عملیات ساخت این طرح می گذشت اما اختلاف بین شُرکا، بهره برداری از آن را به تعویق انداخته بود که با مشارکت دستگاه قضاء، این اختلاف ها حل شد و بعد از ۶ سال در مرداد ماه سال 1399 پروانه بهره برداری خود را اخذ و شروع به تولید کرد.

 

این واحد در مساحتی حدود 13 هزار و 500 متر مربع، دارای دو سالن هر سالن به ابعاد هزار و 250 متر مربع، در 6 طبقه و کاملا مکانیزه طراحی شده است.

کد خبر 1023936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha