ادامه ممنوعیت اقامه نماز جمعه هزاران فلسطینی در مسجدالاقصی/ شیخ عکرمه صبری محکوم کرد

نظامیان صهیونیستی برای ششمین هفته متوالی از اقامه نماز جمعه هزاران فلسطینی در مسجدالاقصی جلوگیری کردند و شیخ عکرمه صبری این اقدام را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، پلیس رژیم صهیونیستی برای ششمین هفته متوالی از ورود هزاران فلسطینی به مسجدالاقصی جلوگیری کرد.

 

شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی در خطبه نماز جمعه گفت: مقامات صهیونیستی به بهانه جلوگیری از شیوع کرونا برای ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی محدودیت اعمال می کنند، در حالی که حملات شهرک نشینان به مسجدالاقصی همچنان ادامه دارد.

 

وی افزود: با وجود شیوع کرونا شهرک نشینان می توانند به مسجدالاقصی حمله کنند، اما نمازگزاران برای اقامه نماز به این مسجد باید با محدودیت مواجه شوند.

 

وی تاکید کرد: محدودیت های صهیونیست ها همزمان با تلاش آنان در دخالت بر امور مسجدالاقصی اقدامی باطل است و برای آنها هیچ حقی در مسجدالاقصی ایجاد نخواهد کرد.

 

شیخ عکرمه صبری در ادامه حفاری هایی را که مقامات صهیونیستی در دیوار البراق چسبیده به مسجدالاقصی انجام می دهند، محکوم کرد.

 

بنا براین گزارش، تنها صدها نفر از نمازگزاران فلسطینی توانستند در مسجدالاقصی نماز بخوانند و صحن و مصلاهای مسجدالاقصی تقریبا خالی از نمازگزاران بود که در حالت عادی تعداد نمازگزاران بیشتر از هزاران نفر است.

 

پلیس رژیم صهیونیستی نمازگزاران را در ورودی های شهرک قدیمی قدس متوقف کرده و از ورود غیر ساکنان قدس به مسجدالاقصی جلوگیری کردند.

 

به بهانه محدودیت های کرونایی بیش از یک ماه است که مردم ساکن قدس  نمی توانند بیش از یک کیلومتر از منازل خود دور شوند. پلیس صهیونیستی از ساعت های اولیه صبح جمعه در ورودی های شهرک قدس موانع آهنی گذاشتند و به ساکنان غیر از شهرک قدیمی قدس اجازه ورود به مسجدالاقصی را ندادند.

 

در همین راستا، شاهدان عینی گفتند: برخی نمازگزاران، نماز جمعه را نزدیک دیوارهای شهرک قدیمی قدس اقامه کردند. پلیس صهیونیستی محدودیت های کرونایی را تا صبح روز یکشنبه (19 بهمن ماه) تمدید کرده است.

کد خبر 1023962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha