سرانه مصرف آب در استان فراتر از میانگین کشوری است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام با بیان اینکه در حال حاضر سرانه مصرف آب استان در شهر ۲۴۰لیتر و در روستا ۲۸۰ لیتراست، گفت: سرانه مصرف آب در استان بیشتر از میانگین جهانی و کشوری است.

«نورالله تیموری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: سرانه مصرف آب برابر استانداردها 150لیتر در شبانه روز برای هر نفر شهر و 120لیتر برای روستا است ولی متاسفانه در حال حاضر سرانه مصرف در شهر 240لیتر و در روستا 280 لیتراست که بسیار نگران کننده است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام با اشاره به اینکه استان ایلام یکی از استان‌های پرمصرف آب در کشور است، گفت: مدیریت و بهینه‌سازی مصرف آب در استان را نیازمند آموزش و فرهنگ‌ سازی  است و مردم باید سطح مصرف خود را پایین آورند تا به این حد از استاندارد برسیم.

 

تیموری تصریح کرد: خوشبختانه در بحث کیفیت آب شرب در استان مطابق به کیفیت های استاندارد صدرصدی هستیم که بالاتر از میانگین کشوری و جهانی است.

 

وی  یادآور شد: پیگیری های لازم برای نوسازی شبکه های شهری و روستایی در دستور کار قرار دارد و برای تکمیل این فرایند نیازمند اعتبارات ملی هستیم.

 

تیموری گفت: برای اصلاح و نوسازی سبکه های شهری و روستایی استان بیش از 400میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا چالش های منابع آب در استان مرتفع شود.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام افزود: تا قبل از دولت تدبیر و امید 125روستا در استان ایلام به صورت آبرسانی سیار تامین آب می شدند ولی خوشبختانه با نگاه و توجه دولت و تلاش مسئولان استانی این میزان روستا به 22 روستا رسیده است که عدد قابل توجهی است.

 

وی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در تلاش هستیم تا این 22روستا در دو سال آینده هم از آب شرب بهره مند شوند تا اولین استان کشور باشیم که آب رسانی سیار نداشته باشیم.

 

تیموری اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده مطالعات آب رسانی به نقاط الحاقی به شهر ها نیز انجام شده و در صورت تخصیص اعتبار به پیمانکار واجد شرایط واگذار خواهند شد.

 

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام خاطرنشان کرد: ۲۱۰ هزار مشترک شهری و ۵۸ هزار مشترک روستایی تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب هستند که کل جمعیت شهری و ۹۹ درصد جمعیت روستایی زیر پوشش خدمات آب سالم و بهداشتی شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارند که از این لحاظ استان ایلام جایگاه اول را در سطح کشوری دارد.

 

کد خبر 1023976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha