کرمانشاه از استعدادهای فراوانی برای رشد و توسعه برخوردار است

جهانگیری، گفت: کرمانشاه از استعدادهای فراوانی برای رشد و توسعه برخوردار است و نیروی انسانی مستعد این استان می توانند استعدادهای استان نظیر منابع طبیعی نفت و گاز که به وفور وجود دارد را در مسیر رشد و توسعه قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در فرودگاه اشرفی اصفهانی با حضور در جمع خبرنگاران استان گفت: کرمانشاه خاستگاه اصلی تمدن قدیمی ایران است که آثار زیبایی برای بازدید و گردشگری در این استان وجود دارد.

 

وی خاطر نشان کرد: هدف اصلی از سفر خود به استان کرمانشاه  بررسی مشکلات استان و رفع موانع پیش روی برنامه های پیش بینی شده برای توسعه است که متاسفانه در برخی از شاخص های توسعه نظیر بیکاری رتبه پایین تری نسبت به سایر استان ها دارد.

 

جهانگیری تصریح کرد: در این سفر بیش از هزار میلیارد تومان طرح عمرانی و اقتصادی به بهره برداری خواهد رسید که  این میزان سرمایه گذاری نوید خوبی برای توسعه استان، اشتغال زایی و رونق اقتصادی خواهد بود.

 

معاون اول رییس جمهوری اظهار کرد: مدت ها در کشور آرزو بود که بتوانیم بصورت مستقیم از گاز به پلی پروپیلن برسیم که ماده اولیه بسیار مهمی برای صنایع پایین دستی پتروشیمی است که خوشبختانه امروز در اسلام آباد غرب شاهد این اتفاق خواهیم یود .

 

وی در پایان گفت: آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام آباد غرب برای نخستین بار است باچنین طرحی در کشور اجرا می شود و دانش آن متعلق به ایران است.

 

کد خبر 1023996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha