آغاز مسابقات فوتسال همزمان با دهه فجر در آران و بیدگل

مسئول کمیته فوتسال آران و بیدگل گفت: مسابقات فوتسال دسته اول آران و بیدگل علی رغم شرایط سخت ویروس کرونا با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی در تاریخ ۲۱ بهمن ماه آغاز خواهد شد و ۱۰ تیم به صورت دوره ای به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، نشست هماهنگی مسابقات فوتسال دسته اول آران و بیدگل با حضور رئیس هیئت فوتبال، مسئول کمیته فوتسال ، مسئول کمیته داوران، مسئول اجرایی مسابقات فوتسال دهه فجر در سالن ورزشی اکسیر برگزار شد.

 

در این نشست ، مسئول کمیته فوتسال آران و بیدگل با اشاره به رشد و پیشرفت فوتسال شهرستان در چند سال گذشته خواستار توجه بیشتر به این رشته شد و افتخار آفرینی تیم های امید شهرستان در مسابقات کشوری و تیم بزرگسال  حاضر در مسابقات فوتسال کشوری، قهرمانی و کسب رتبه های برتر رده های پایه فوتسال آران و بیدگل در سطح استان را سند رشد و فراگیری فوتسال در شهرستان برشمرد.

 

مشتاقیان گفت: مسابقات علی رغم شرایط سخت ویروس کرونا با همکاری هیئت فوتبال و اهالی فوتسال با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی در تاریخ ۲۱ بهمن ماه آغاز خواهد شد و ۱۰  تیم به صورت دوره ای به رقابت خواهند پرداخت.

 

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این بازی ها پشتوانه سازی فوتسال و حفظ آمادگی تیم های امید و بزرگسالان برای مسابقات کشوری است که با همکاری خوب تیم های فعال شهرستان در قالب ۱۰ تیم شاهد برگزاری آن خواهیم بود.  

 

در ادامه ایسن نشست ، رئیس هیئت فوتبال آران و بیدگل با اشاره به شرایط موجود برگزاری مسابقات را کار خوبی در راستای شور و نشاط فوتسالی ها دانست و گفت:باید سعی شود با جدا سازی فوتبال و فوتسال به رشد این رشته کمک کنیم و از ابتدا با اجرای قوانین اصولی رفتار کنیم تا شاهد پیشرفت روز به روز این رشته باشیم و جایگاه خوب خود را در فوتسال استان و کشور حفظ کنیم.

 

نصرت الله قربانی  ادامه داد: کلیه عوامل مسابقات باید شیوه نامه های بهداشتی را اجرا کنند و از هر گونه کوتاهی جلوگیری شود، ساده انگاری به هیچ وجه از هیچ شخص و مقامی پذیرفته نیست، تا شاهد یک رقابت خوب و سالم در فوتسال باشیم.

 


وی ادامه داد: باید با برگزاری جلسه توجیهی سرپرست و مربیان تیم ها را با قوانین برگزاری مسابقات و آخرین تغییرات آگاه کرد، از ورود افراد اضافی و تماشاگران جلوگیری شود و از افراد موجه در مقام سرپرستی تیم ها استفاده شود تا مشکل انضباطی شاهد نباشیم.

 

مسؤول کمیته داوران هم با اشاره به آمادگی داوران برای برگزاری مسابقات گفت: باید سعی شود از اعتراض و خراب کردن جو مسابقه با اعتراض به داوری جلوگیری شود و با احترام متقابل و آشنایی بیشتر مربیان و بازیکنان سطح اشتباهات دو طرف کم شود.

 

ماشالله مهدیه  افزود: سعی شده داوران با آخرین قوانین روز که با تغییرات زیادی همراه بوده آشنا شوند و در همین رابطه کلاس آموزشی روز یکشنبه ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه در سالن جلسات اداره ورزش و جوانان تشکیل خواهد شد که جا دارد از طرف تیم های شرکت کننده مربی با سرپرست برای آشنایی بیشتر حضور داشته باشند.

 

وی ادامه داد: داوری رکن اصلی بک مسابقه است، پس باید تیم ها با آرام کردن تیم، نیمکت و عوامل خود به برگزاری بهتر و سالم تر مسابقات کمک کنند و داوران هم با آمادگی جسمی و روحی خوب بهترین قضاوت خود را انجام دهند، ما الان 15 داور خوب و جوان برای قضاوت مسابقات داریم که باید در کوران مسابقات آبدیده شوند و نسل فردای مسابقات ما اینها هستند.

 

مسئول اجرایی مسابقات هم در این نشست گفت: در وهله اول سعی شده کارها به صورت رسمی و جدی انجام شود و کلیه عوامل باید دارای کارت باشند از جمله کادر مربیگری که باید دارای کارت مربیگری فوتسال باشند و با مدرک مربیگری فوتبال اجازه مربیگری فوتسال داده نمی شود .

 

امیرحسین سیاری  افزود: فوتسال باید راه خود را از فوتبال جدا کند و در همین راستا بازیکنان فوتبالی که در لیگ داخل شهرستان یا بیرون از شهر فعالیت داشته اند حق بازی در مسابقات را ندارند.

 

مسئول اجرایی مسابقات  افزود: از مسئول کمیته انضباطی خواسته شد یک نماینده در طول برگزاری مسابقات جهت اجرای بهتر نظم و مقررات حضور داشته باشد تا حق تیمی در مسائل انضباطی ضایع نشود.

 

سیاری ادامه داد: تیم ها باید تنها نیم ساعت قبل از مسابقه به سالن مراجعه کنند تا مشکلات بهداشتی پیش نیاید و مسابقات بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد و تیم ها در صورت تمایل می توانند مسابقات را از طریق آدرس اینستاگرام که اعلام خواهد شد به صورت زنده مشاهده کنند.

کد خبر 1024013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha