لزوم افزایش تعرفه تلفن ثابت

ایزدی بر لزوم افزایش تعرفه تلفن ثابت تاکید کرد و گفت: هزینه تجهیزات اصلی ما چندین برابر شده و از آن سو حقوق نیروی انسانی هم زیاد شده اما درآمد همان درآمد ریالی قبلی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «فرشید ایزدی»، امروز (شنبه 18 بهمن) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه همه مشاغل امروز به دسترسی اینترنت وایسته است و از این رو اهمیت مخابرات کاملا مشخص می شود، گفت: در یک روستا رفتم که مردم می گفتند «اینترنت نداریم ولی آب هم نداریم» اما برای ایجاد اینترنت اصرار بیشتری داشتند.

مدیر مخابرات منطقه فارس با اشاره به اینکه در طول چند سال گذشته به واسطه تحریم های ظالمانه، افزایش هزینه 10 برابری داشتیم، افزود: هزینه تجهیزات اصلی ما چندین برابر شده و از آن سو حقوق نیروی انسانی هم زیاد شده اما درآمد همان درآمد ریالی قبلی است.

وی با یادآوری این مطلب 17 سال است تعرفه تلفن ثابت مخابرات روی نداده است، تاکید کرد: سال 93 طرح هم کدی تلفن ثابت روی داد که باعث شد که درآمد مخابرات در استان های بزرگ تا 30 درصد کاهش یابد.

ایزدی با اشاره به اینکه هزینه نگهداری هر خط تلفن ثابت ماهانه 15 هزار و 500 تومان است، افزود: در صورتی که میانگین درآمد هر خط پنج هزار و 800 تومان است و با این روند مخابرات زیان ده محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه مجلس کارگزاران روستایی باید به استخدام مخابرات درآیند که در فارس 403 نفر هستند، تاکید کرد: برای ایجاد خط تلفن ثابت در فارس، بین یک و نیم تا سه میلیون تومان هزینه می شود که تنها 200 هزار تومان دریافت می کنیم.

مدیر مخابرات منطقه فارس با تاکید بر اینکه بحث تلفن ثابت یک تفاوت با تلفن همراه دارد که برای تلفن ثابت باید برای هر مشترک حفاری انجام شود ولی برای تلفن همراه یک سایت زده می شود و همه افراد استفاده می کنند، افزود: میانگین یک متر حفاری 200 هزار تومان است.

به گفته ایزدی، سرقت های کابل زیاد شده است اما نیروی انتظامی و قوه قضائیه خیلی کمک رسانی می کنند و سرقت ها نزدیک به 2 برابر شده است.

وی با یادآوری این مطلب که درآمد ما سال به سال در حال کاهش بوده اما هزنیه های پرسنلی و تجهیزاتی چندین برابر شده است و از این رو ما خواهان عدالت در تعرفه های تلفن ثابت هستیم، تاکید کرد: تعرفه های فعلی تمام بخش های مخابرات را می تواند زنده نگهدارد و باید توجه داشت اگر ما از شرکت های سازنده کابل و تجهیزات خرید نکنیم آنان هم ورشسکت می شوند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه 70 هزار نفر به صورت مستقیم، 150 هزار نفر بازنشسته و  300 هزار نفر به شکل غیرمستقیم را طرف مخابرات ارتزاق می کنند که با این هزینه ها نمی توان کاری انجام داد، افزود: لازم است توجه خاصی به حوزه عدالت تعرفه خطوط تلفن ثابت شکل گیرد چرا که هزینه تلفن از شیراز به مشهد 33 تومان است و اصلا با توجه به هزینه ها به صرفه نیست.

ایزدی با اشاره به اینکه شاخص هایی وجود دار که ملاک ارزیابی مخابرات استان ها نسبت به همدیگر است، افزود: ارتقا این شاخص ها در ارزیابی سالانه سال 98 باعث شد تا از رتبه 28 کشوری به رتبه پنجم کشوری دست یابیم و این ارتقا رتبه بی سابقه را ثبت کنیم.

وی با اشاره به اینکه در بحث تلفن ثابت از سال 97 تاکنون 107 هزار تلفن ثابت راه اندازی کردیم برای سال 99 میزان 34 هزار و 500 مورد بوده است و در برخی نقاط در توسعه تلفن ثابت مشکل داریم، تاکید کرد: در راستای اجرای فیبرنوری از سال 97 تاکنون یک هزار و 358 کیلومتر فیبرنوری از انواع مختلف اجرا شده است و سرویس فیبرنوری خارجی موسوم به «FTTH» در استان وارد شد که در مجموع برای 6 هزار و 398 مشترک دایر شده و یک هزار و 900 آن مربوط به امسال است اما این شبکه در کل شیراز اجرا نشده است.

وی با یادآوری این مطلب که شرکت های اینترنت هیچگونه محدودیتی برای «FTTH» برای آنان وجود ندارد، تاکید کرد: اما به خاطر برای آنان هزینه زیادی دارد انجام نمی دهند و می گویند در انحصار مخابرات است.

مدیر مخابرات منطقه فارس با اشاره به راه اندازی سرویس «VDSL» هم در شیراز و فارس، اظهار کرد: در حوزه «FTTP» کابینت هایی در آپارتمان ها ایجاد می شود که سرعت زیادی در حوزه اینترنت دارد.

وی با یادآوری این مطلب که 126 هزار مشترک «ADSL» را دایر کردیم که یک هزار و 103 روستا ارتباط «ADSL» از طریق مخابرات فراهم شده که 142 مورد آن مربوط به سال 97 به بعد است، تاکید کرد: از سال 97 تا امسال حدود 400 میلیارد تومان پروژه توسعه ای داشتیم که جدای بحث نگهداری بوده است.

به گفته ایزدی، پهنای باند اینترنت در استان فارس، قبل از کرونا تا اکنون 2 و 2 دهم برابر شده که از 21 گیگابایت پهنای به 48 گیگابایت رسید.

وی پیرامون دکل های خطوط همراه اول هم گفت: برای تقویت خطوط همراه اول نیاز داریم تعداد دکل های مخابراتی افزایش دهیم به طور کلی زمانی که پهنای باند بیشتری را بخواهید به مشترک برسانیم آن محدوده نیاز به دکل های بیشتری دارد و پس از جلسه با شورا، آئین نامه تجمیع دکل ها و صدور مجوزهای دکل جدید ایجاد شد.

ایزدی با یادآوری این مطلب که ما با دوگانگی روبرو هستیم که برخی می خواهند دکل باشد و یا برخی می گویند «دکل نزنید» و هرچه مدارک نیاز است ارائه می کنیم که مردم بدانند این دکل ها برای سلامتی مشکل ندارد و سرطان زا نیست، اضافه کرد: این دکل ها برای ارسال پارازیت استفاده نمی شود و تجهیزات مخابراتی هم روی دکل ها مشخص است.

وی با اشاره به اینکه 450 دکل همراه اول در شیراز وجود دارد، نیاز است 50 دکل اضافه کنیم، اظهار کرد: 20 تا اضافه شده است یا افزایش طول دکل داریم.

ایزدی پیرامون بازسازی های مرکزهای مخابراتی که در آبان 98 تخریب شده بودند، تاکید کرد: بازسازی و بهسازی انجام شده است اما شرکت های اینترنتی برای تامین تحهیزات مشترکین خود همکاری نمی کنند.

کد خبر 1024177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha