قریب  به ۹۰ درصدِ اهداف طرح شهید سلیمانی در مبارزه با کووید ۱۹ محقق شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بیش از ۸۵ تا ۹۰ درصد به اهداف طرح شهید سلیمانی رسیدیم که نشان از همکاری همه دارد اما اگر وضعیت برگردد این عملکرد تحت الشعاع بستری ها و مرگ و میرها قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد شنبه (18 بهمن) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در خصوص وضعیت کلی استان گفت: نسبت به هفته گذشته 10 درصد افزایش در بستری های بیمارستانی داشتیم که این مسئله مهم است و روند رو به رشدی در بیمارانی که تخت های بیمارستانی را اشغال می کنند، وجود دارد.

 

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان با بیان اینکه در استان کرمان افزایش موارد سرپایی مبتلا به کرونا نسبت به هفته های گذشته بیشتر شده است، افزود: تست های رپید افزایش پیدا کرده و در حوزه علوم پزشکی کرمان متوسط روزانه هزار تست رپید انجام می دهیم که در کل استان نزدیک به هزار و 700 تست انجام می شود که هزار مورد آن مختص دانشگاه علوم پزشکی کرمان است.

 

 

وی با اشاره به اینکه جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان حدود یک میلیون و 370 هزار نفر است و در حد توان سه تیم مراقبتی، نظارتی و حمایتی فعال هستند، ادامه داد: معمولاً وقتی تعداد موارد سرپایی بیشتر می شود دو سه هفته بعد بیماران بستری بیشتر می شوند و بعد هم مرگ و میرها بیشتر می شود.

 

 

 

رشیدی نژاد اظهار کرد: انتظار داریم به ویژه از دستگاه های مسئول و فرمانداران که مسئله را جدی بگیرند و با همان حساسیتی که در ابتدای بیماری وجود داشت، پیش برویم.

 

 

 

وی ادامه داد: بعضاً شاید افرادی دچار بیماری کرونا شده که علامتی نداشته باشند و نباید فکر بکنیم که بقیه هم طوری نمی شوند و تاسف بار است که این حرف ها را حتی از برخی افرادی می شنویم که شاید تصمیم گیرنده هم هستند.

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطرنشان کرد: همچنان باید حساسیت جدی داشته باشیم و سطح هشدارها باید افزایش پیدا کند و رسانه ها و مسئولین ادارات همچنان تلاش کنند و چهره شهر باید مقداری عوض شود و احساس خطر می کنیم و اگر شرایط جدی گرفته نشود، عید بدی را خواهیم داشت و باید بر تجمعات نظارت شود زیرا بعضاً تجمعات بدون مجوز برگزار می شوند.

 

 

وی ادامه داد: روشنگری از طرف مسئولان و رسانه ها به روشنگری و رعایت کردن مردم کمک می کند و عموم مردم می پذیرند اما بعضاً بعضی صحبت هایی می شود که به ضرر مردم است که دستگاه های نظارتی و امنیتی در این زمینه خوب می توانند کمک کنند.

 

 

رشیدی نژاد افزود: در زمینه درصد بستری و مرگ و میرها جزو پایین ترین ها هستیم اما نمی توان روی این حساب کرد و از یک نظر بد بوده و عامل تهدید است لذا خواهش دارم کنترل کنند و با قدرت و قوت مسئله را پیش ببرند.

 

 

وی بیان کرد: بیش از 85 تا 90 درصد به اهداف طرح شهید سلیمانی رسیدیم که نشان از همکاری همه دارد اما اگر وضعیت برگردد این عملکرد تحت الشعاع بستری ها و مرگ و میرها قرار خواهد گرفت.

 

 

دکتر حسین صافی زاده،‌ قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز گفت: تعداد موارد بستری قطعی مبتلا به کرونا در استان به حدود 120 مورد در هفته رسیده که نشان دهنده کاهش موارد بستری در استان بوده و موارد فوتی هم به 20 مورد رسیده است.

 

 

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: در هفته های گذشته نوساناتی داشتیم که در هفته های بعد نتیجه وضعیت را مشاهده می کنیم و با کاهش بستری، موارد فوت ناشی از کرونا هم کاهش پیدا می کند که امیدواریم بتوانیم این روند را حفظ کنیم.

 

 

وی افزود: این مسئله حائز اهمیت است که اگر تجمعات کنترل نشود شاهد افزایش موارد بستری و مرگ و میر خواهیم بود لذا خواهش ما این است که با کمک همه دستگاه ها این روند را کنترل کنیم.

کد خبر 1024265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha