بهره مندی روستائیان گلستان از مالیات برارزش افزوده پایین تر از میانگین کشوری

غراوی گفت: سرانه هر روستایی در استان گلستان از مالیات بر ارزش افزوده ۹۳ هزار تومان است که از میانگین کشوری کمتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «میرمحمد غراوی» عصر امروز (شنبه 18 بهمن) در آیین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی یک هزار و 836 پروژه عمرانی و اقتصادی روستایی استان گلستان اظهار کرد: 46.6 درصد از جمعیت استان گلستان روستایی است.

 

معاون عمرانی استانداری گلستان  ادامه داد: توانمندی های خوبی در حوزه کشاورزی در گلستان وجود دارد و این بخش معاف از مالیات است و لذا سرانه ما از مالیات بر ارزش افزوده بسیار پایین و به ازای هر نفر 93 هزار تومان است.

 

غراوی بیان کرد: پایین ترین رقم بهره مندی از مالیات برارزش افزوده را روستائیان ما  در کشور دارند و خواستار بازنگری این اعتبارات در سطح استان هستیم.

 

وی افزود: با وجود این مشکلات بار توسعه روستائیان منابع استانی و منابع ملی بر دوش می کشد و این کمبود اعتبارات باعث می شود که نتوانینم به آن چیزی که ایده آل و مد نظر ما است برسیم.

 

معاون عمرانی استانداری گلستان  بابیان اینکه بسیاری از فعالیت های ما در زیر ساخت مثل برق و گاز تکمیل کردیم، یادآور شد: در حال حاضر روستایی فاقد گاز نداریم و در حال حاضر 11 روستایی مرزی ما در حال گازرسانی هستیم.

 

غراوی ابراز داشت: در حوزه آب شرب روستایی عقب ماندگی های فراوانی داریم و تکمیل مجتمع آبرسانی باید در دستور کار قرار بگیرد و سیل نیز به برخی از این مجتمع های آبرسانی خسارت های فراوانی وارد شده است.

 

وی متذکر شد: بیش از 116 بومگردی در سطح استان راه اندازی شده است و 11 مورد بومگردی نیز در امسال در دست اقدام داریم.

 

 

 

کد خبر 1024279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha