باید یقه مدیرانی که مسئولیت خود را به خوبی انجام نمی‌دهند گرفت

رئیس بازرسی کل کشور گفت: اینکه برخی از مدیران می‌گویند دستگاه‌های نظارتی جرأت را از ادارات می‌گیرند اشتباه است، باید یقه مدیرانی که مسئولیت خود را به خوبی انجام نمی‌دهند گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، حجت‌الاسلام حسن درویشیان در جلسه با فعالان اقتصادی در سالن اجتماعات منطقه آزاد چابهار اظهار کرد: ما دستگاه نظارتی هستیم و دستگاه اجرایی نیستیم، اگر در اجرای هر طرح و پروژه ای کوتاهی و ترک فعل صورت گرفته باشد ما مطالبه می کنیم توضیح میخوایم و نتیجه را اعلام می کنیم، خیلی از موارد با هماهنگی و هم نظری در مرکز و استان‌ها برطرف شده است.

 

وی یکی از معضلاتی که از اواخر سال گذشته تا کنون با آن مواجه هستیم قراردادهایی است که ادارات با پیمانکاران منعقد کردند و الان به سبب افزایش تورم و کاهش ارزش پول ملی به مشکل خورده اند که باید برای آن چاره ای اندیشید که در جلسات ما قابل پیگیری است.

 

این مسئول بیان کرد: مشکلات در حوزه وزارت صمت و بانک مرکزی است که در این راستا جلساتی با بانک مرکزی به طور مستمر داریم و به زودی در جلسه آینده پیرامون مشکلات شما بحث و بررسی خواهیم کرد تا تسهیل در امور صورت گیرد و ظرفیت های خدادادی عظیمی که در ایران اسلامی و این منطقه است به فعلیت برسد.

 

وی تصریح کرد: ستادی در قوه قضایی از مسوولان عالی قوه قضایی تشکیل شده است و در استانها نیز ستاد اقتصاد مقاومتی با ریاست رئیس کل دادگستری تشکیل شده تا موانع اقتصادی برطرف شود.

 

درویشیان گفت: در سازمان بازرسی نیز دفتری با عنوان حمایت از تولید و سرمایه گذاری تشکیل شده و همکاران ما را به جد توصیه و تاکید کردیم به این موضوعات توجه کنند.

 

*سرمایه گذاران مشکلات خود را مکتوب اعلام کنند

وی خطاب به سرمایه‌گذاران افزود: مشکلات خود را مکتوب ارائه کنید تا در جلسه رفع موانع جهش تولید مطرح و پیگیری شود، بعضی از موضوعات موانع قانونی ندارد موانع فرآیندی و سامانه ای دارد و با مدیریت درست برطرف می‌شود.

رئیس بازرسی کل کشور گفت: تا زمانی صدمه ای به بیت‌المال وارد نشود با هماهنگی دستگاه های مرتبط مسیر برای تولید و سرمایه‌گذاری هموار می‌شود.

 وی بیان کرد: اینکه برخی از مدیران می گویند دستگاهای نظارتی جرات را از ادارات می گیرند، اشتباه است، مدیر جرأت کار ندارند به گردن مسئولان ادارات بازرسی می اندازند باید یقه مدیرانی که مسئولیت خود را به خوبی انجام نمی‌دهند گرفت.

کد خبر 1024373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha