افتتاح و کلنگ‌زنی ۲ مدرسه در روستای آساوله سنندج

به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، دبستان ۶ کلاسه شهید شکیبا سلیمی آساوله سنندج افتتاح و کلنگ احداث مدرسه ۱۲ کلاسه این روستا بر زمین زده شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، سید فواد حسینی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج در آیین کلنگ زنی مدرسه 12 کلاسه آساوله با تبریک دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، محرومیت روستای آساوله را از لحاظ کمبود فضای آموزشی و جمعیت بالای دانش‌آموزی این روستا یادآور شد و ابراز امیدواری کرد: با کلنگ زنی امروز این آموزشگاه دانش‌آموزان مستعد این روستا بتوانند در آینده‌ای نزدیک از مدرسه‌ای با استاندارهای لازم برخوردار شوند.

 

 

وی افزود: روستای آساوله با جمعیت دانش‌آموزی 6 هزار نفر با کمبود فضای آموزشی روبه رو است و ساخت این آموزشگاه در زمینی به مساحت 3 هزار متر مربع و اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال از کمبود فضای آموزشی در این روستا کم می‌کند و از تردد دانش‌آموزان به مدارس داخل شهر سنندج جلو گیری می‌کند.

 

 

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان نیز دراین مراسم با اشاره به مشکلات مناطق محروم شهر سنندج ابراز امیدواری کرد که ساخت این آموزشگاه با توجه به جمعیت بالای دانش آموزی در روستای آساوله شروع و بهره برداری از آن آغاز شود.

 

در ادامه کلنگ احداث این واحد آموزشی با مشارکت مدیران و مسئولین شهرستان سنندج به زمین زده شد.

 

 
همچنین در مراسمی جداگانه‌ای پروژه آموزشی ۶ کلاسه دبستان شهید شکیبا سلیمی الحاقی دبستان شهید حسین الله مرادی روستای آساوله با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال با زیربنای 500 مترمربع افتتاح شد.

 

گفتنی است، به علت جمعیت بالای دانش‌آموزی روستای آساوله و کمبود فضای آموزشی در این روستا با کمک سازمان نوسازی استان و مشارکت بسیج سازندگی سپاه سنندج دبستان شهید شکیبا سلیمی در داخل دبستان شهید حسین الله مرادی در زمینی به مساحت 500 متر مربع ساخته شد.

 

کد خبر 1024386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha