مسئولان نباید در برابر‌ مطالبه‌گر مصلح مواضع‌ تند بگیرند

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان وبلوچستان گفت: امروز حفظ انقلاب اسلامی بزرگترین معروف زمان است و مسئولان نباید در برابر‌ مطالبه گر مصلح مواضع‌تند بگیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، محسن اکبری در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر که در دفتر امام‌جمعه شهرستان برگزار شد اظهار کرد:بعضا شاهدیم که به محض بر زبان آوردن لفظ امر به معروف و نهی از‌ منکر ذهن افراد تنها به سمت‌حجاب و عفاف می رود که‌ این‌ مورد یکی از هزاران مصادیق منکر است و به فضل الهی این آسیب در سیستان و بلوچستان بسیار‌ کمرنگ است و باید بر روی مسائل مهمتر و دارای اولویت بیشتر متمرکز شویم.

وی افزود: در گذشته تنها امر به معروف و نهی از منکر از مسئولان به مردم بود که باید رویه را تغییر داد و مسئولان نیز‌ مورد خطاب امر به معروف و نهی از منکر توسط مردم باشند.


اکبری ادامه داد: امروز حفظ انقلاب اسلامی بزرگترین معروف زمان است که باید مورد توجه قرار بگیرد و  قطعا انتقاد اگر خارج از سیاسی کاری و به دور از‌مسائل شخصی و همراه با ارائه راهکار باشد تاثیرات مثبت بسیار زیادی برای عموم مردم خواهد داشت و مسئولان نیز نباید در برابر‌ مطالبه گر مصلح مواضع‌تند بگیرند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان وبلوچستان بیان کرد: دایره امر به معروف و نهی از منکر نباید محدود به افراد خاص باشد و شرایط باید به گونه ای پیش برود که‌همه‌مردم در این راه سهیم باشند اما آموزش این افراد یک ضرورت انکار ناپذیر است و زمانی می‌توان اعلام کرد که در این راه موفق شده ایم که امر به معروف و نهی از منکر به یک فرهنگ و مطالبه عمومی تبدیل شود.

امام‌جمعه شهرستان ایرانشهر نیز از تشکیل و آغاز بکار یک‌گروه جهادی مطالبه گر در این شهرستان خبر داد و گفت: این گروه جهادی متشکل از جمعی از جوانان پرتلاش و تحصیلکرده است که مرامنامه آنها تدوین شده و با هدف مطالبه گری از مسئولان با رعایت خطوط قرمز نظام اسلامی و مطالبه گری همراه با سازندگی و توجه به نیازهای مردم و کمک به مسئولان برای تحقق منویات رهبر انقلاب فعالیت خود را شروع کرده اند.

حجت الاسلام عیسی بزمانی افزود: باید مصادیق معروف و منکر در شهرستان شناسایی شود و با یک‌کار علمی و همکاری همه‌نهادها، بسترهای لازم برای ترویج و تبلیغ فریضتین را تقویت‌کنیم‌که این موضوع جزو خواسته و مطالبات جدی شهروندان نیز محسوب می شود.

کد خبر 1024454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha