حذف دفترچه های کاغذی از اول اسفندماه/  ۵ هزار و ۴۷ کارگر ایلامی  مشمومل دریافت بیمه کارگری شده اند

مدیر کل تامین اجتماعی استان ایلام با بیان اینکه هزار و ۴۷ کارگر ایلامی که همزمان با شیوع کرونا از اول اسفند ۹۸ تا پایان تیر ماه ۹۹ بیکار شده اند، گفت: همزمان با سراسر کشور از اول اسفند ماه دفترچه های کاغذی حذف می شوند.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام«سهیلا ملکشاهی» شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان در فضای مجازی، اظهار کرد:در شرایط کرونا کارگاه هایی که لیست بیمه کارکنان خود را در فرصت تعیین شده ارسال نکردند، ۲۰ درصد بیمه سهم کارفرمای آنها امهال شد که از بین کارگاه ها ۱۵ کارگاه اعلام شد که از کرونا  آسیب دیدند.

 

مدیر کل تامین اجتماعی استان ایلام ابراز کرد: بر اساس اعلام تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام همچنین ۷ هزار و ۸۹ نفر از کارگران استان ایلام با شیوع کرونا به دلیل مشکلات ناشی از تعطیلی کارگاه‌ها متقاضی دریافت مقرری بیمه بیکاری در سامانه مربوطه شدند و  همچنین ۵۰۳ نفر در استان مشمول دریافت مقرری بیمه‌ بیکاری از ابتدای مرداد تا پایان دی امسال شده اند.

 

وی افزود: بر اساس اعلام تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام، ۵ هزار و ۴۷ کارگر ایلامی که همزمان با شیوع کرونا از اول اسفند ۹۸ تا پایان تیر ماه ۹۹ بیکار شده اند، مشمول دریافت بیمه بیکاری می شوند.


ملکشاهی در پاسخ به سئوالی در مورد دستورالعمل جدید سازمان استخدامی کشور، گفت: هنوز این بخشنامه به اداره کل تامین اجتماعی استان ایلام ابلاغ نشده است و در صورت ابلاغ برابر آیین نامه های موجود نسبت به تبدیل وضعیت همکاران این اداره کل اقدام می شود.


وی در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، در ایجاد این تغییرات شاهد کاهش قابل توجه مراجعات مردم به شعب و کارگزاری‌ها خواهیم بود، افزود: هدف نهایی سازمان، گسترش استفاده مراکز درمانی کشور از سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک است.

 

 ملکشاهی تصریح کرد: کاهش این مراجعات ضمن کمک به کاهش شیوع بیماری، سبب کم کردن هزینه و اتلاف وقت شهروندان شده و دولت الکترونیک نیز به عنوان سیاست کلی کشور اکنون در این راستا عمل می‌کند.

 

وی بیان کرد: با تدابیر اتخاذشده و بسترهای فراهم‌شده برای نسخه‌نویسی الکترونیک، مشکلی در زمینه استمرار ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان در این ایام وجود نخواهد داشت و همزمان با سراسر کشور از اول اسفند ماه دفترچه های کاغذی حذف می شوند.


ملکشاهی یادآور شد: کارگاه هایی مانند حوزه گردشگری، رستوران ها و  تالارهای پذیرایی و کارگاه های آسیب دیده با پرداخت ۱۰ درصد از حق بیمه خود و مابقی که ۲۰ درصد سهم کارفرما بود تا پایان اردیبهشت امهال شد.


وی در خصوص بیمه فعالان رسانه ای نیز گفت: استفاده از ۲۰ درصد سهم کارفرمایی یکی از امکاناتی است که فعالان رسانه  و افرادی که رابطه مزد بگیری دارند و از آن استفاده می کنند و موضوع سخت و زیان آور بودن این مشاغل بوضوح در بخشنامه اعلام شده  و کار خبرنگاران بعنوان کار سخت و زیان آور قلمداد می شود.


مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام در ادامه در خصوص بازنشستگی قبل از موعد خاطرنشان کرد: در سازمان تامین اجتماعی این طرح بازنشستگی قبل از موعد نه تنها در تامین اجتماعی یا ایران بلکه در تمام کشورها نیز بازنشستگی های پیش از موعد، صندوق های بازنشستگی را به مخاطره می اندازند زیرا با بازنشسگی قبل از موعد ۱۰ سال زودتر بازنشسته می شوند و با توجه به سن امید به زندگی و توان ادامه کار روانه بازارهای دیگر می شوند و مانع اشتغال جوانان می شوند.

کد خبر 1024487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha