مهم ترین حرکت فرهنگی شیعه، تلاش در جهت ترویج فرهنگ انتظار است

معاون طرح و برنامه ریزی بنیاد مهدویت کشور، مهم ترین حرکت فرهنگی شیعه را تلاش در جهت ترویج فرهنگ انتظار دانست و گفت: تنها راه برون رفت از چالش های این عصر، پناه بردن به فرهنگ متعالی ولایت و مهدویت است.

مسعود دریس، معاون طرح و برنامه ریزی بنیاد مهدی موعود(عج) کشور و مدیر عامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود آبادان و خرمشهر، با بیان اینکه فرهنگ متعالی وقف، گستره بسیار متنوعی دارد، به خبرنگار شبستان گفت: این فرهنگ متعالی اسلامی به جهت پر کردن خلأهای مختلف فرهنگی، اعتقادی، اقتصادی و اجتماعی در جوامع مختلف به وجود آمده و باید در این راستا به مشکلات اساسی در جامعه توجه کرد.

 

وی مهم ترین حرکت فرهنگی امروز شیعه را تلاش در جهت ترویج فرهنگ انتظار دانست و اضافه کرد: با وجود اینکه در اسلام ارکانی همچون نماز، جهاد، حج و... وجود دارد ولی به هیچ عنصری همچون ولایت امام معصوم(ع) سفارش نشده است.

 

مدیر عامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود آبادان و خرمشهر، با بیان اینکه تنها راه برون رفت از مشکلات و چالش های این عصر، پناه بردن به فرهنگ متعالی ولایت و مهدویت است، افزود: این فرهنگ جامعه ساز می بایست عمومیت پیدا کند و به عنوان یک فرهنگ ساری و جاری در کشور مطرح شود.

 

وی یکی از راه های بسط و ترویج فرهنگ مهدویت در کشور را استفاده از ظرفیت های وقف دانست و تصریح کرد: وقف در جهت توسعه و ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت از جمله فعالیت هایی است که می تواند جامعه را به سمت شناخت بیشتر از حضرت ولی عصر(عج) و آثار انتظار، سوق دهد.

 

نویسنده کتاب وقف مهدوی، اذعان داشت: وقف می بایست با توجه به نیازهای روز صورت گیرد و لازم است فعالان عرصه های مختلف فرهنگی با شناخت صحیح از فرهنگ عمومی کشور و چالش های فرارو، به این موقوفات جهت مناسبی داده و نیات واقفان به سمت وقف را در عرصه هایی همچون مهدویت و فرهنگ دینی متوجه کنند.

 

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که در بحث وقف مغفول مانده، این است که بسیاری می اندیشند که حتماً باید دارای ملک و پول فراوان بود تا بتوان از آن در خدمت فرهنگ دینی، موقوفه ماندگار ثبت کرد در حالی که انسانی می تواند به نوعی زندگی نماید که قلم، رفتار، زندگی، هنر، استعداد علمی، نبوغ و تلاشش در این جهت حرکت کرده و خود را وقف خدا و اولیائش کند.

 

دریس، خاطرنشان کرد: گاهی می توان با برپایی یک نمایشگاه یا نوشتن یک مقاله و کتاب و وقف آن به نیت حضرت ولی عصر(عج) و یا هر موضوع دیگر دینی در جمع واقفان قرار گرفت و از اجر معنوی آن نیز بهره مند شد.

 

وی به نقش تأثیرگذار رسانه در توسعه فرهنگ وقف در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: رسانه ها می توانند با ارائه آگاهی های جدید به مردم در این زمینه، رویکرد مردم را نسبت به وقف تغییر داده و به بالندگی در این عرصه کمک کنند؛ نخبگان علمی و فرهنگی و سیاسی کشور نیز در این راستا می توانند گام های مثبت و تأثیرگذاری بردارند.

 

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) آبادان و خرمشهر، عنوان کرد: در آبادان بین فعالان مهدوی و فرهنگی این شهرستان طرح وقف مال در عرصه مهدویت را اجرا کردیم و از ثمرات ارزشمند این طرح، تهیه کتاب ها و محصولات فرهنگی در این زمینه و توزیع در بین مردم است.

 

وی تأکید کرد: ما می توانیم خود را وقف امام زمان(عج) کنیم و با تلاش مخلصانه در این عرصه از قلم، زبان، فکر و استعدادهای خود برای توسعه و ترویج فرهنگ انتظار بهره برده و از آثار وضعی وقف برای حضرت نیز استفاده کنیم.

 

پایان پیام/

کد خبر 102451

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha