طرح مشاوره سلامت  نمازگزاران در دستور کار مساجد کنیا قرار گرفت

مساجد و کلیساهای کنیا طرح مشاوره و راهنمایی عبادت کنندگان برای حفظ ایمنی و سلامت آنها را در دستور کار خود قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « standardmedia»، مساجد و کلیساهای کنیا طرح مشاوره و راهنمایی عبادت کنندگان برای حفظ ایمنی و سلامت آنها را در دستور کار خود قرار دادند.

 

«فرانسیس موتوکو» ، کشیش کلیسای پنتیکوستال در کنیا گفت  که افزایش شیوع بیماری کرونا  بسیاری از کلیساها را برآن داشت تا به فکر راهنمایی و مشاوره اعضای خود باشند.

 

وی در این باره گفت: ما مجبور شدیم یک بخش مشاوره ارائه دهیم ، شماره تلفن ها را در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی خود قرار دهیم تا به اعضای خود مشاوره دهیم و از آن زمانتا کنون این فعالیت را ادامه داده ایم اکنون این بخش کاملا عملیاتی است.

 

کشیش موتوکو که علاقه به حمایت از سلامت روان از سوابق تحصیلی وی ناشی می شود دارای مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی مشاوره است.

 

وی در این باره گفت: بسیاری از کلیساها این کار را در سطح اولیه انجام می دادند زیرا کشیشان از تجربیات شخصی خود برای ارائه خدمات مشاوره استفاده می کردند.

 

شورای عالی مسلمانان کنیا نیز اعلام کرد که طرح و برنامه مشاوره همچنین در جامعه مسلمانان و از سوی مساجد نیز اجرایی می شود.

«حسن نادو»،رئیس شورای عالی مسلمانان در این باره گفت: مساجد و کلیساها در راهنمایی و مشاوره به نمازگزاران و عبادت کنندگان با هم همکاری می کنند.

کد خبر 1024512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha