همبستگی نیروی هوایی با امام (ره) روند پیروزی انقلاب را تسهیل کرد

امیر بیدادی با اشاره به حرکت نظامیان نیروی هوایی ارتش در ۱۹ بهمن ۵۷ و اعلام همبستگی با امام (ره) و ملت گفت: این حرکت تاریخی ارتش روند پیروزی انقلاب را تسهیل و کم‌هزینه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «امیر حمزه بیدادی» امروز (یکشنبه 19 بهمن) در دیدار کارکنان نیروهای مسلح مستقر در اهواز با نماینده ولی فقیه در خوزستان به مناسبت روز نیروی هوایی اظهار کرد: بدون شک یکی از گام‌های بلند انقلاب که موجب شکسته شدن حکومت رژیم پهلوی شد، حرکت نظامیان نیروی هوایی ارتش در 19 بهمن 57 بود.

 

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب افزود: حدودا یک هفته از ورود امام (ره) به ایران اسلامی می‌گذشت که در این مقطع تاریخی همافران نیروی هوایی تصمیم گرفتند در محل اقامت امام (ره) حاضر شوند و یک بیعت تاریخی و ماندگار را انجام دهند و با این اقدام نفس‌های در سینه حبس شده طاغوت را برای همیشه خفه کنند.

 

وی با اشاره به اینکه بسیاری امید نداشتند انقلاب به این سرعت به سرمنزل مقصود برسد ولی این حرکت تاریخی ارتش روند پیروزی انقلاب را تسهیل و کم‌هزینه کرد ادامه داد: بسیاری ار مردم این بیم را داشتند که شاید پیروی انقلاب در دیگری مسلحانه میان مردم و ارتش رقم بخورد و در نتیجه نهایی آن زمان ایجاد شود ولی کارکنان نیروی هوایی با حرکتی مثال‌زدنی یک یوم‌الله را در تاریخ انقلاب خلق کردند و این اقدام یکی از نقش‌های اساسی بود که ارتش به آن پرداخت.

 

امیر بیدادی با بیان اینکه بهترین کاری که می‌توانست روحیه انقلاب را تقویت کند و رژیم طاغوت را در هم بشکند همین اعلام همبستگی ارتش، ملت و رهبر کبیر انقلاب بود تصریح کرد: در این شرایط بود که ارتشیان به این نتیجه رسیدند که باید دست به کاری بزرگ بزنند و حماسه‌ای خلق کنند و وظیفه ملی و مذهبی خود را در آن مقطع تاریخی انجام دهند لذا با این حرکت متحولانه به سیل خروشان ملت پیوستند و آب پاکی را به دست طاغوتیان ریختند و تکلیف آنها را یک سره کردند.

 

وی عنوان کرد: در 19 بهمن سال 57 سندی از افتخار، حماسه، رشادت و ایمان در برگ زرین انقلاب اسلامی رقم خورد و در فردای آن روز هم این حماسه در روزنامه‌ها چاپ شد و علی‌رغم اینکه سران ارتش آن را تکذیب کردند ولی مردم با دیدن تصاویر و شنیدن اخبار آن استوارتر و مستحکم‌تر شدند و آهنگ انقلاب سرعت بیشتری گرفت و در نهایت در 22 بهمن به نتیجه رسید.

 

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب با اشاره به اینکه این اقدام ارتش برای همیشه تاریخ در اذهان ملت باقی خواهد ماند یاد آور شد: امروز بار دیگر با آرمان‌های امام (ره) تجدید بیعت می‌کنیم و اعلام می‌داریم که تا آخر ایستاده‌ایم و برای تحقق شعارهای انقلاب از پای نخواهیم نشست؛ باب شهادت باز است و در این راه استوار و ثابت‌قدم هستیم.

 

کد خبر 1024562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha