مانع خروج استعدادهای جوان از کشور شویم

یعقوب زاده گفت: استعدادهای جوان عامل رشد و پیشرفت کشورند. ما باید مانع خروج این استعدادها از کشور شویم.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری شبستان، «عبدالرضا یعقوب زاده طاری» در رتبه دوم طرح های توسعه ای جشنواره بین المللی خوارزمی در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره خوارزمی گفت: بزرگترین عامل رشد کشورها معادن، پول و کشورهای دیگر نیستند بلکه نیروی انسانی است.
 
وی افزود: محرک پیشرفت آلمان بنز بود، کره جنوبی سامسونگ و هیچ کشوری بر پیشرفت کشور دیگر تاثیرگذار نیست. اگر ما می خواهیم ایران هم پیشرفت کند باید از استعداد جوانان استفاده کنیم.
 
برگزیده جشنواره خوارزمی تصریح کرد: پتانسیل کشور برای پیشرفت، معادن نیست بلکه جوانان با استعداد هستند. هنوز خیلی از این جواهرات را در کشور داریم که باید به توان خوب آنها را هدایت و از ظرفیت آنان استفاده کنیم.
 
یعقوب زاده بیان کرد: جوانان در این شرایط تحریم دستگاه هایی ساخته اند که کشورهای دیگر متعجب شده اند. باید بزرگترین دغدغه مسئولان این باشد که این جوانان از کشور نروند و اجازه ندهیم این سرمایه های بزرگ را از دست بدهیم.
 
برگزیده جشنواره خوارزمی با تاکید بر اینکه باید به جوانان انگیزه بدهیم و آنها را درست هدایت کنیم، گفت: باید به آنها انگیزه معنوی بدهیم و منظورم تنها انگیزه مادی نیست. برای آنها هدف گذاری کنیم و در مسیر هدایت کنیم. رصد فارغ التحصیلان دانشگاه های تاپ نشان می دهد که چه تعداد از آنها از کشور خارج شده اند، برخی از آنها پشیمان اند اما روی بازگشت ندارند.
 
یعقوب زاده با گلایه از تغییر قوانین کشورهای دانش بنیان گفت: این شرکت ها از معافیت مالی بهره مند بودند اما در حال حاضر شنیده می شود که می خواهند این معافیت را بردارند.
 
وی ادامه داد: رقابت های شرکت های دولتی شرکت های خصوصی را اذیت می کند چرا که آنها با عنوان انتقال پیشرفت محصول می آورند و با شرکت خصوصی که سالها هزینه کرده و نیروی انسانی جذب می کند و خود محصول تولید می کند، رقابت می کند که این عامل برای ما ضد انگیزه است.
 
این برگزیده جشنواره خوارزمی تاکید کرد: باید انگیزه برای طراحی محصول داشته باشیم اما امنیت نداریم. در حوزه رقابت اگر از کشورهای خارجی عقب بیفتیم، درد ندارد اما از شرکت های دولتی ضربه خوردن دردآور است. 

کد خبر 1024579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha