راهیان نور مجازی، پاسخ به تهدیدات نرم دشمن/ لزوم تامین بسته های محتوایی و راویان تخصصی برای علاقه مندان مکتب سلیمانی

سردار مطهری راهیان نور مجازی را فرصتی برای پاسخ به تهدیدات دشمن در فضای مجازی دانست و باتوجه به پیوستن کرمان به استان های مقصد راهیان نور گفت: باید بسته های محتوایی و راویان تخصصی برای بهره بردن جوانان و نوجوانان فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار عباس مطهری یکشنبه (19 بهمن) در آیین افتتاحیه اردوهای راهیان نور استان های کرمان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، ایلام، خوزستان، هرمزگان و بوشهر ویژه دانش آموزان و در بستر فضای مجازی ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان خاطره ای از شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم گفتند "در یکی از عملیات ها جلسه ای بود تا خط و حد عملیاتی لشکرها و تیپ ها مشخص شود و یکی از محورها شناسایی کامل نشده و ناشناخته و شکستن خط سخت بود و فرمانده عملیات ها در پذیرفتن آن تردید داشتند، من گفتم شکستن این خط را قبول می کنم"

 

 

 

مسئول سازمان اردویی وگردشگری بسیج مستضعفین ادامه داد: حاج قاسم گفت یکی از فرماندهان می گوید «نکند شما گردان تکاور داری که معبر ناشناخته را قبول می کنی» من جواب دادم «نه نیروهایی دارم که نوجوان و طلبه هستند و خوب گریه می کنند».

 

 

وی افزود: این برنامه برای راهیان نور دانش آموزی در بستر فضای مجازی است که زحمت این کار برعهده بسیج دانش آموزی، بسیج فرهنگیان، سازمان اردویی راهیان نور و خود آموزش و پرورش است که راهیان نور ادامه راه شهدا است.

 

 

 

سردار مطهری اظهار کرد: شهدای ما پشت مانع گیر نمی کردند و نمی کنند و به طور مثال مانعی به اسم کرونا پیش می آید که ملت ایران مومنانه، مجاهدانه و ایثارگرانه این مانع را می شکنند.

 

 

 

وی خاطر نشان کرد: دانش آموزان هرساله به صورت حقیقی و حضوری به راهیان نور می رفتند اما امسال این اردوها مجازی برگزار می شود.

 

 

 

مسئول سازمان اردویی وگردشگری بسیج مستضعفین ادامه داد: دشمن گمان می‌کرد با این هجمه در فضای مجازی، نوجوانان و جوانان ما را به سمت امریکا و انگلیس جذب می کند اما به فضل الهی و لطف خدا و همت مجموعه آموزش و پرورش این تهدید دشمن را تبدیل به فرصت کردیم.

 

 

 

وی افزود: در سال های آینده با از بین رفتن ویروس منحوس کرونا اردوی راهیان نور حقیقی و حضوری را قوی تر برگزار می کنیم و از همین بستری که دشمن برای سود بردن خود فراهم کرده؛ ما برای دانش آموزان عزیز و اقشار مختلف مردم، راهیان نور را در بستر فضای مجازی را خواهیم داشت.

 

 

 

سردار مطهری بیان کرد: اعتقاد داریم اردوی راهیان نور دانش آموزی از مدرسه با مدرسه و برای مدرسه است؛ یعنی از مدرسه شروع می شود و با تمام ظرفیت های مدرسه و عوامل مدرسه از جمله مدیر، کادر مدرسه و معلمین از مدرسه حرکت می کنند و برای مدرسه است.

 

 

 

وی افزود: امروز اگر می‌خواهیم نوجوان و جوان را برای پیمودن گام دوم انقلاب اسلامی تربیت کنیم نیاز به موقعیت، الگوها و محتوای خوب داریم و همه این ها در راهیان نور هست.

 

 

 

مسئول سازمان اردویی وگردشگری بسیج مستضعفین با بیان اینکه راهیان نور حاج قاسم با محوریت مکتب شهید سلیمانی راه اندازی شده است و بستر را فراهم می کنیم تا هرکسی می خواهد به زیارت برود و برگردد، اظهار کرد: بهتر از راهیان نور برای ساختن نوجوانان و جوانان وجود ندارد اما باید با محوریت معلم اتفاق بیفتد و آموزش و پرورش باید عَلَم راهیان نور را بلند کند و به کار بگیرد.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: ما باید بتوانیم بسته های محتوایی و راویان تخصصی برای جوانان و نوجوانان که می خواهند از مکتب شهید سلیمانی استفاده کنند، فراهم کنیم.

 

 

 

سردار مطهری در پایان گفت: روحیه ای که در بین نوجوانان و جوانان ما بود و آن ها را خط شکن کرد امروز نیز وجود دارد و با روحیه خط شکنی دفاع مقدس گام دوم انقلاب اسلامی را طی خواهیم کرد و این مسیر مهم و خطیر جز با تاسی به شهدا امکان پذیر نیست.

کد خبر 1024601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha