۹۸ کشاورز نمونه خراسان شمالی تقدیر شدند

۹۸ کشاورز نمونه خراسان شمالی طی مراسمی که با حضور رییس جمهوری و در ارتباط ویدئو کنفرانسی برگزار شد، مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «محمود قنبری» امروز یک شنبه (19 بهمن ماه) در آیین تجلیل از کشاورزان نمونه با اشاره به تاکید بخش کشاورزی در راستای توسعه استان گفت: کشاورزی، اولویت اول توسعه استان است و در سند توسعه استان این بخش به عنوان پیشران توسعه است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی اظهارداشت: سکونت نیمی از جمعیت استان در روستاها سبب شده تا بخش زیادی از اقتصاد استان، به کشاورزی وابسته باشد.

 

وی افزود: مسئولان وظیفه دارند تا از کشاورزان حمایت کنند و در کنار آنان باشند.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی هم گفت: سه نفر از کشاورز استان به عنوان نمونه ملی و 95 نفر به عنوان نمونه استانی انتخاب شده اند. 

 

«عبدالله یوسفی» اظهار داشت: دو کشاورز استان در زمینه تولید گندم بذری آبی و دیم، برتر کشوری شناخته شدند و یک نفر هم در زمینه توسعه باغ در زمین های شیبدار برتر کشوری شده است.

 

وی افزود: در شهرستان فاروج 17 نفر، بجنورد 15 نفر، شیروان 18 نفر، مانه و سملقان 19 نفر و اسفراین 13 نفر به عنوان کشاورز نمونه انتخاب شدند و در سایر شهرستان ها هم تولیدکنندگان برتر این بخش مورد تقدیر قرار گرفتند. 

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: 30 درصد از کشاورزان نمونه استان دارای تحصیلات عالیه و 12  درصد از آنان بانوان هستند.

 


 

کد خبر 1024617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha