۱۰۰ هزار نسخه خطی و اسناد تاریخی در کتابخانه آستان قدس مرمت شده است

قیصری نیک گفت: در حوزه مرمت نسخ خطی، اسنادتاریخی، اشیاء موزه ای، صحافی کتب چاپی و چاپ سنگی تاکنون بیش از صدهزار اقدام مرمتی انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مهدی قیصری» امروز یکشنبه (19 بهمن) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه بیان کرد: در حوزه مرمت تاکنون بیش از صدهزار اقدام مرمتی انجام شده است که نسبت به سال گذشته و سال 97 جهش بزرگی بوده است.

 

معاون موزه ها و ترویج میراث فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: اقدام مرمتی شامل مرمت نسخ خطی، اسنادتاریخی، اشیاء موزه ای، صحافی کتب چاپی و چاپ سنگی بوده که تا الان 3 هزار اقدام مرمتی انجام شده است و نسبت به سال 97 ، 37 هزار بوده که در سال 98، 97 هزار اقدام مرمتی صورت گرفته است.

 

وی اظهار داشت: ۲۳ هزار نسخه خطی قرانی در گنجینه ما وجود دارد و سیاست ما در جذب نسخه های خطی این است که کتابخانه آستان قدس رضوی باید تجلیگاه ثقلین باشد لذا این راهبرد ما در گنجینه های خطی آستان مقدس امام رضا (ع) است.

 

قیصری با بیان اینکه بزرگترین کتابخانه دیجیتال فهارست نسخ خطی جهان در کتابخانه آستان قدس رضوی راه اندازی می شود؛ افزود: از بیش از یک صد کشور فهرست های نسخه های خطی جمع آوری شده است و در یک پروسه حدود ۴ ساله انجام می شود و در حال حاضر فاز اول و دوم آن تمام شده است و به زودی این کتابخانه راه اندزای می شود.


 

 


 

کد خبر 1024674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha