۳۲۴ هزار کتاب توسط کتابخانه آستان قدس رضوی امانت داده شده است

خسروی گفت: اگر چه امسال با شیوع کرونا کتابخانه های در سراسر کشور تعطیل شد اما کتابخانه آستان قدس رضوی حدود ۵۲۰ هزار نفر را پذیرا بود و حدود ۳۲۴ هزار کتاب به امانت داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حسین خسروی» امروز یک شنبه (۱۹ بهمن) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه بیان کرد:  اگر چه امسال با شیوع کرونا کتابخانه های در سراسر کشور تعطیل شد اما کتابخانه آستان قدس رضوی حدود ۵۲۰ هزار نفر را پذیرا بود و حدود ۳۲۴ هزار کتاب به امانت داده است و اگر چه در حوزه  مطالعه کتاب در تالار مطالعه با کاهش شدیدی همراه بوده است اما در حوزه امانت منابع  از طریق فضای مجاری و دیجیتال فعال بوده ایم.


معاون کتابخانه های آستان قدس رضوی اظهار داشت: با توجه به دو وظیفه عمده و اساسی در سازمان از جمله حفظ و نگهداری منابع و ارائه خدمات، این مخازن در ۹ هزار مترمربع آماده سازی شد ولی با توحه به حساسیت هایی که برای منابع وجود دارد برای قرار گرفتن منابع در مخازن ابتدا منابع چاپی که از حساسیت کمتری برخوردار است و به ترتیب حساسیت این منابع ارسال شد و تاکنون حدود 350 هزار منبع چاپی آماده سازی و در مخازن جدید قرار گرفته است.


وی با بیان اینکه ما در سال جدید به دلیل شیوع ویروس کرونا فعالیت های خود را درشبکه های اجتماعی افزایش دادیم و در پیام رسان ها کانال «پاتوق فرهنگی» را راه انداری کردیم ؛ گفت: این فعالیت ها برگرفته از برنامه مدون و مکتوب سازمان کتابخانه ها برای فعالیت های خارج از حوزه کتابخانه ها است.

 

خسروی بیان کرد: در سال جاری کتابداران ما فعالیت های خود را گسترش دادند و به سمت مراجعه کننده حرکت کردند و نشست فرهنگی، سه شنبه های فرهنگی و برنامه اندیشگاه رضوی فعالیت هایی است که در این حوزه به صورت مجازی در نظر گرفته شده است لذا ما در حوزه فضای مجازی بیش از 650 محصول در پاییز و زمستان تولید شده که شامل 345 کلیپ بصری و نماهنگ بوده است ، 25 فایل صوتی و تصویری، 90 اینفو گرافی، 80 نمایشگاه مجازی و .. ارائه شده است.

 

وی عنوان کرد: در حوزه تامین منابع، انتشارات امسال حدود یک سوم سالهای گذشته و حدود 25 هزار منبع در کشور منتشر شده در حالی که ما در سال 97 حدود 67 هزار منبع خریداری و در سال 98 ، حدود 78 هزار منبع خریداری و در سال 99، حدود 8 هزار و 200 منبع را خریداری کردیم.



 

کد خبر 1024685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha