وظیفه مسئولان و حکومت شنیدن صدای مردم و تلاش برای رضایت آنها است

امامی گفت: وظیفه مسئولان و حکومت، شنیدن صدای مردم و تلاش برای رضایت آنان است و باید صدای آنها را قبل از اینکه دشمنان بخواهند از این ناراحتی سو استفاده کنند، شنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «نوذر امامی»، امروز (یکشنبه 19 بهمن) در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: چهل‌ سالگی، زمانی است که هر کس باید در بسیاری از رفتارها و عادت‌های اشتباه تجدیدنظر کند و بدن و روح پس از 40 ‌سالگی به مراقبت و توجه بیشتری نیاز دارد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: موضوعات سیاسی نیز خارج از این قاعده نیست و اکنون بعد از 42 سال حاکمیت و نظام اسلامی، ما هم برای حفظ حمایت اجتماعی و رضایت مردم که مهم‌ترین عامل پیروزی و بقای نظام در  42 سال گذشته بوده لازم است، بحث آسایش و رفاه مردم را بیش از هر زمان دیگری مدنظر قرار دهیم.

وی تاکید کرد: حضور مردم در تمام صحنه‌های انقلاب و حمایت بی‌دریغ مردم باعث شده است جمهوری اسلامی وارد دهه پنجم خود شود، انقلابی که خاستگاه آن اصلاحات سیاسی و عدالت اجتماعی بود و اگر حاکمیت بحث آسایش و رفاه مردم را مدنظر قرار ندهد امکان دارد این حمایت ضعیف شود.

امامی افزود: مردم در طول این چهل سال، در تمام صحنه‌ها حضور داشتند و از نظام و انقلاب حمایت کردند و درخت تنومند انقلاب را با خون فرزندان رشید خود آبیاری کردند، جنگ، تورم، تحریم، گرانی و سو مدیریت مسئولین را تحمل نموده‌اند و از این پس شایسته است نظام حمایت خود را از مردم پررنگ ‌تر کند.

وی اضافه کرد: هر انقلاب و نظامی برای پایداری نیاز به اصلاحات دارد و به اعتقاد ما، کم‌هزینه ‌ترین و بهترین روش برای آینده‌ی نظام مردمی، اصلاحات بر اساس رای و نظر مردم هست.

امامی تصریح کرد: کارگزاران نظام باید برای جبران سهل‌انگاری‌ها و کوتاهی‌های خود عملکرد فوری انجام دهند و بدانند که سرمایه اساسی یک نظام اعتماد مردم است که اگر این اعتماد از بین رود نظام پایدار نخواهد ماند.

وی با اشاره به حمایت بی‌دریغ مردم به عنوان عامل تحکیم انقلاب تا به امروز عنوان کرد: از این پس نیز باید این حمایت 2 طرفه باشد و حمایت نظام پررنگ‌تر شود.

امامی افزود: وظیفه مسئولان و حکومت، شنیدن صدای مردم و تلاش برای رضایت آنان است و باید صدای آنها را قبل از اینکه دشمنان بخواهند از این ناراحتی سو استفاده کنند، شنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد شورای پنجم گفت: تلاش برای انجام و به ثمر نشستن ۱۲۲ پروژه بزرگ و کوچک، ۲۷ پروژه شاخص ازجمله خط ۲ و سه متروی شیراز، بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی، اتمام زیرگذر گلستان، تقاطع غیر همسطح امیرکبیر، بلوار مهندسین، تقاطع شهید رودکی و چپگرد صدرا و ایستگاه‌های بزرگ مترو ازجمله ایستگاه «وکیل» نمونه این تلاش هاست.

کد خبر 1024750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha