ابتلای بیش از۲۵ هزار نفر از مردم ایلام به کرونا/ شیب ملایم افزایش ابتلا به کرونا در ایلام

کریمیان با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تا کنون بیش از ۲۵ هزار نفر از مردم استان ایلام به این بیماری مبتلا شده اند، گفت: تجمعاتی همچون مراسمات ختم متوفیان، مراسمات شادی در تالارها و دورهمی‌ها موجب افزایش تعداد مبتلایان به کرونا شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، ظهر امروز(۱۹ بهمن) در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا، اظهار کرد: آمارهای مربوط به مبتلایان، تعداد بستری‌ها و متوفیان بیماری کرونا در کشور در حال افزایش است.

 

 «محمد کریمیان» با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تا امروز یکشنبه ۱۹ بهمن ماه،  ۲۵ هزار و ۲۸نفر به این بیماری مبتلا شده‌ است. ابراز کرد: از این میزان ابتلا به کرونا در استان، متاسفانه تعداد ۶۶۴نفر نیز جان خود را از دست داده‌ و همچنین تعداد ۲۳هزار و ۷۹۴نفر بهبودی کامل یافته اند.

 

وی با بیان اینکه در با بیان اینکه حال حاضر نیز تعداد۲۱نفر بستری بوده و تحت درمان این بیماری قرار دارند، یادآور شد: وضعیت ابتلا وفوت ناشی ازکرونا هم برحسب بیماری زمینه ای ۲۴درصد از نظر ابتلا و ۸۶/۹درصد به حاظ میزان  فوتی است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بیان اینکه  کرونا در استان در حال افزایش است، گفت: استان ایلام طبق اظهارنظرهای وزارت بهداشت یکی از سه استان کشور است که تمام شهرستان‌های آن در وضعیت آبی قرار دارند و شرایط این استان یکی از باثبات‌ترین استان‌های کشور به لحاظ آمار مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها است.

 

کریمیان تصریح کرد: متاسفانه تجمعاتی همچون مراسمات عزاداری متوفیان، مراسمات شادی در تالارها، تجمعات و دورهمی‌ها و ...باعث شده که در حال حاضر آمار بستری‌ها و مراجعان به مراکز درمانی به تدریج افزایش یابد.

 

وی با بیان اینکه وضعیت میانگین سنی مبتلایان ۴۲/۵سال و میانگین سنی متوفیان نیز ۶۰/۱سال بوده است، تصریح کرد: میزان بروز بیماری در ده هزار نفر جمعیت، شهرستانهای ایلام با ۵۳۵و ایوان با ۵۲۶نفر و بدره با ۵۱۶نفر رده‌های اول تا سوم را دارند و میانگین کل استان نیز رقم ۴۳۱در ده هزار نفر است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: میزان فوتی در هر ده‌هزار نفر جمعیت در سطح استان شامل شهرستانهای ایلام ۱۵مورد، سیروان ۱۵مورد، ایوان ۱۳مورد و میانگین استان نیز ۱۱مورد فوتی در ده هزار نفر جمعیت است.

 

کریمیان در ادامه با اشاره به ایجاد دانشکده دندانپزشکی در استان ایلام، افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان سال ها دارای دانشکده دندانپزشکی بوده اما به طور رسمی مورد تایید وزارت بهداشت نبوده و خوشبختانه با خرید پردیس شماره ۲ دانشگاه، برای ایجاد دانشکده دندانپزشکی در آن بالغ بر ۵میلیارد تومان هزینه شده است.

 

وی بیان کرد: این دانشکده در حال حاضر در ردیف برترین دانشکده‌های دندانپزشکی در کشور است و امروز با حضور دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت افتتاح شد و  این دانشکده طبق گفته دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در ردیف بهترین دانشکده‌های تیپ ۱ وزارت قرار دارد.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1024771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha