کتابخوانی پیوند دیرینه ای با فرهنگ دینی دارد

فرماندار یزد با بیان اینکه کتاب باید به عنوان یکی از ضروریات زندگی مردم، در سبد خرید آنها قرار گیرد، گفت: نهضت مطالعه مفید و فرهنگ کتابخوانی یک پیوند دیرینه ای با فرهنگ دینی و ملی نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان یزد، عزیزالله سیفی، فرماندار یزد، امروز ( 8بهمن) در انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان، اظهارداشت: کتاب باید به عنوان یکی از کالاهای اساسی در زندگی مردم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کتاب باید به عنوان یکی از کالاهای اساسی در زندگی مردم قرار گیرد، گفت: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) در خصوص اهمیت فراگیر شدن کتاب و مطالعه در زندگی افراد باید تمامی دستگاه ها مسئولان با یک همکاری و برنامه ریزی مناسب این فرهنگ را بیش از پیش در جامعه رواج دهند.
 

فرماندار یزد با اشاره به این موضوع که نهضت مطالعه مفید و فرهنگ کتابخوانی یک پیوند دیرینه ای با فرهنگ دینی و ملی نظام جمهوری اسلامی ایران دارد، خاطر نشان کرد: کتاب به عنوان مهم ترین ابزار برای انتقال فرهنگ و تجربیات است و باید از طریق ایجاد و نشر کتب تاریخی، اسلامی بتوانیم تمدن با سابقه ایران اسلامی را به تمام جهانیان معرفی کنیم.

سیفی با تاکید به اینکه یکی از شاخص های توسعه یافتگی هر کشور میزان سرانه مطالعه در آن کشور است، افزود: در چند سال اخیر تلاش های خوبی در جهت گسترش فرهنگ مطالعه و نشر کتاب صورت گرفته است و باید با جدیت بیشتر فرهنگ مطالعه و بویژه مطالعه مفید را نهادینه سازیم.

محمدحسین پارسائیان، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان یزد نیز در این نشست گفت: در صدد هستیم با بخشی از بودجه فرهنگی بتوانیم کتابخانه های استان را به کتاب ها و منابع به روز تجهیز نماییم.

وی اظهار کرد: استاندار یزد نیز مبلغ 200 میلیون ریال به منظور خرید کتاب های ارزشمند حوزه دفاع مقدس و استفاده در کتابخانه‌های عمومی استان، اختصاص داده است.

محسن رفیعی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات 10 ماهه اداره متبوع خود و برنامه‌های کتابخانه‌های یزد در ایام‌الله دهه فجر را ارائه کرد.

تعیین اعضای هیئت موسس انجمن خیران کتابخانه‌ساز شهرستان و برنامه‌ریزی برای تشکیل این انجمن خیری، از مهم‌ترین مصوبات چهارمین نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد در سال جاری بود.
 

پایان پیام/

کد خبر 102480

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha