۵ هزار واحد اقتصادی در خراسان جنوبی تسهیلات کرونا دریافت کردند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از پرداخت تسهیلات کرونا به پنج هزار و ۵۷۸ واحد اقتصادی استان با اعتباری بالغ بر ۶۵۸ میلیارد ریال از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «غلامرضا اشرفی» شامگاه (19 بهمن) در نشست اعضای کمیته های نهضت کمک مومنانه در خراسان جنوبی اظهار داشت: از ابتدای اسفندماه 98 سامانه بیمه بیکاری در سطح کشور راه اندازی شد.

 

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: از ابتدای اسفند سال گذشته تاکنون 6 هزار و 300 نفر از خراسان جنوبی در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کردند و از این تعداد پنج هزار و 500 نفر واجد شرایط دریافت این بیمه بودند و در حال حاضر یک هزار و 310 نفر از مزایای بیمه بیکاری در استان استفاده می کنند.

 

وی با اشاره به بحث پرداخت تسهیلات کرونا گفت: این تسهیلات به بنگاه های اقتصادی آسیب دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا پرداخت می شود و در استان 6 هزار و 673 واحد اقتصادی در سامانه کارا برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کردند.

 

اشرفی ادامه داد: تاکنون پنج هزار و 578 واحد اقتصادی در خراسان جنوبی تسهیلات کرونا با اعتباری بالغ بر 658 میلیارد ریال دریافت کرده اند و به ازای هر نیروی کاری بین 6 تا 16 میلیون تومان اعتبار پرداخت می شود.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی به موضوع مشاغل خانگی اشاره کرد و افزود: در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون 846 مجوز مشاغل خانگی در سطح استان صادر شده است.

 

وی با بیان اینکه علی رغم وجود محدودیت ها 47 تعاونی جدید از ابتدای سال جاری تاکنون در استان راه اندازی شده است، ادامه داد: در این راستا 773 فرصت شغلی جدید در استان ایجاد شده است.

 

اشرفی با اشاره به بحث پرداخت یارانه و کمک های بلاعوض گفت: در این راستا ۱۳۰هزار خانوار در استان واجد شرایط شناخته شدند و کمک های ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان را در استان دریافت می کنند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در پایان عنوان کرد: در راستای اجرای رزمایش کمک های مومنانه از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۱۰ هزار بسته معیشتی بین جامعه کارگری خراسان جنوبی توزیع شده است.

 

کد خبر 1024848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha