رفع مشکلات حوزه کتاب نیازمند ارتباط هدفمند ناشران، نویسندگان و کتابفروشان است

حجت الاسلام معتمدی با بیان اینکه رفع مشکلات حوزه کتاب به ابزار و زیرساخت نیاز دارد، گفت: ارتباط هدفمند بین ناشران، کتابفروشان و نویسندگان باید برقرار شود تا از این طریق نیاز جامعه در همه ابعاد به درستی سنجیده شود و شاهد رونق در حوزه کتاب باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین «رمضانعلی معتمدی» در بیست و پنجمین دوسالانه جایزه کتاب اصفهان با بیان اینکه کتاب نوشته ای است که معرفت را در وجود انسان ها ایجاد می کند، تعمیق می بخشد و هدایت می کند، گفت: کتاب انسان ها را بیدار می کند و ارزش های الهی را به آدمی معرفی می کند و در واقع کتاب راه زندگی برای بشر است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه کتاب گنجینه ارزشمندی است که هیچ چیز نمی تواند جای آن را بگیرد، اظهار داشت: ساز و کار رسیدن کتاب به دست مخاطب نیازمند واکاوی بیشتر است و نویسندگان و ناشران باید در پی این باشند که چرا برخی کتب به خوبی به فروش می رسد ولی برخی نه.

 


وی با بیان اینکه رفع این مشکل به ابزار و زیرساخت نیاز دارد، افزود: یکی از مکان هایی که می شود نیاز مخاطب را به دست آورد و بر اساس آن تولید محتوا در حوزه کتاب انجام داد، کتابفروشی های سطح شهر هستند و این موضوع نیاز به ارتباط هدفمند بین ناشران، کتابفروشان و نویسندگان برقرار شود تا نیاز جامعه در همه ابعاد به درستی سنجیده شود.

 

حجت الاسلام معتمدی با اشاره به اینکه شکوفایی استعدادها و خلاقیت ها در حوزه کتاب نیاز به هم افزایی دارد، تصریح کرد: تلاش در حوزه کتاب از ارزش بالایی برخوردار است و جایگاه مقدسی دارد چرا که اگر یک نفر به واسطه کتابی که نوشته می شود، هدایت شود بر اساس کلام قرآن مثل احیای همه انسان ها است.

 

وی کتاب و قلم را سلاحی برای مبارزه با دشمن در جبهه فرهنگی برشمرد و گفت: ارزش این قلم را باید دانست، باید بدانیم که بر اساس روایات عبادت فقط نماز و روزه نیست و نوشتن کتاب در این شرایط سخت جنگ فرهنگی، عبادتی بزرگ است.

کد خبر 1024906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha