همایش «مهدویت و رسالت حوزه‌های علمیه»

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت حوزه گفت: همایش «مهدویت و رسالت حوزه‌های علمیه» در آستانه 9 ربیع الاول آغاز امامت حضرت مهدی (عج) فردا در قم برگزار می شود.

حجت‌الاسلام محمدرضا نصوری، معاونت تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم در رابطه با برنامه های این مرکز در ایام آغاز ولایت حضرت مهدی(عج) به خبرنگار شبستان گفت: همزمان با آغاز ایام ولایت و امامت پر خیر و برکت امام مهدی (عج) همایشی با عنوان « مهدویت و رسالت حوزه‌های علمیه» فردا یکشنبه 9 بهمن ماه، پس از نماز مغرب و عشا در مدرسه فیضیه برگزار می شود.
وی افزود: این همایش با همکاری شعبه بنیادحضرت مهدی (عج) در استان قم و مرکز تخصصی مهدویت برگزار می شود و حجت الاسلام محسن قرائتی و سردار رحیم صفوی در آن سخنرانی می کنند.
معاونت تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی برگزاری کنگره بزرگداشت سالروز آغاز ولایت امام زمان (عج) در استان مازندران را از دیگر برنامه های این مرکز اعلام کرد و گفت: این کنگره باهمکاری استانداری، سازمان تبلیغات اسلامی و بنیاد حضرت مهدی(عج) شعبه مازندران برگزار می شود و سخنرانان آن حجت الاسلام محسن قرائتی و حجت الاسلام نقویان هستند.


وی خاطرنشان کرد: کنگره گرامیداشت ایام ولادت حضرت مهدی (عج) صبح تا عصر روز پنج شنبه 9 ربیع الاول مصادف با 14 بهمن برپا می شود.

حجت الاسلام نصوری با اشاره به اعزام یکصد نفر از کارشناسان ارشد مهدویت در روزهای 8 ،9 و 10 ربیع الاول مصادف با 12، 13 و 14 بهمن به مراکز استان ها در سراسر کشور تصریح کرد: این کارشناسان که از اعضای مرکز تخصصی مهدویت هستند، روز چهارشنبه 12 بهمن (8 ربیع‌الاول) در مدارس، پنج‌شنبه 13 بهمن (9 ربیع‌الاول) در مساجد و 14 بهمن (10 ربیع‌الاول) در مصلی های نمازجمعه و در سه محور «بیعت دوباره با حضرت مهدی (عج)» «اطاعت و روش های اطاعت پذیری در دوران غیبت» و « ترسیم وظایف منتظران در دوران غیبت کبری» سخنرانی و برنامه دارند.
وی در رابطه با دیگر برنامه های این مرکز به برگزاری دو جشنواره در استانهای کرمانشاه و ارومیه اشاره کرد و افزود: جشنواره خاتم تا خاتم(خاتم الانبیاء تا خاتم الاوصیاء) در استان کرمانشاه و جشنواره ای با همین عنوان در استان ارومیه نیز برگزار می شود.
حجت الاسلام نصوری یادآور شد: مهدیه تهران نیز درروز 9 ربیع الاول شاهد برپایی مراسم باشکوهی به مناسبت آغاز ولایت و امامت حضرت حجت (عج) خواهد بود که شعبه بنیاد مهدویت در تهران و مهدیه تهران در برپایی این برنامه همکاری دارند.
پایان پیام /
 

کد خبر 102497

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha