بزرگداشت آیت الله «سید رضا فاضلیان» در همدان برگزار می شود

احسانی گفت: مراسم بزرگداشت عارف فرزانه آیت الله «سید رضا فاضلیان» (۳۰ بهمن) با حضور مسئولین و شخصیت های برجسته کشوری در همدان برگزار می شود.

«احمدرضا احسانی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: مراسم بزرگداشت فاضل عارف حضرت آیت الله سیدرضا فاضلیان روز چهارشنبه  ۳۰ بهمن ماه با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران و با حضور علما و روحانیون و شخصیت های برجسته کشوری در سالن مجتمع فرهنگی و هنری بوعلی سینا  برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: همدان از دیرزمان مهد پرورش علما، عرفا و فقهای بزرگی بوده که تکریم، بزرگداشت و معرفی آنان به جامعه امروز به ویژه جوانان لازم است.

 

وی ادامه داد: آیت الله فاضلیان  علاوه بر اینکه در زهد و عرفان و خودسازی شخصیتی کم نظیر بود در ابعاد سیاسی، اجتماعی نیز حامی انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی (ره) بود و بویژه در دوران دفاع مقدس ملجاء و امید رزمندگان اسلام بود.

 

وی بیان کرد: تجلیل از این بزرگان دینی، تجلیل از دین و اخلاق و عرفان و معنویت و حقیقت است و باید از وجود این بزرگان در راستای نشر معارف و تربیت جوان‌ها و نوجوانان استفاده شود.


احسانی گفت: آیت الله فاضلیان از جمله ستارگان درخشانی است که بر تارک این مرز و بوم، شهر علم و عرفان (همدان) عطرافشانی کرده و جاذبه‌ الهی وی، دل‌ها را به هم نزدیک کرده است.

 

گفتنی است، آیت الله فاضلیان از یاران راستین امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی بوده و در دوران دفاع مقدس نقش بسزایی در بسیج مردم و ترویج روحیه ایثار و شهادت در جامعه داشتند.

آیت الله فاضلیان سال ۱۳۶۱ با حکم امام خمینی(ره) به‌عنوان امام‌جمعه ملایر منصوب‌ شد،  ایشان پس از ۳۴ سال عهده داری این مسئولیت، شهریورماه سال ۱۳۹۵ از این سمت کناره گیری کرده و آبان ماه امسال بعد از گذراندن یک دوره بیماری، دار فانی را وداع گفتند.

 

کد خبر 1025002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha