تولید ۸۰۰ محصول دفاعی در کشور/ هر تهدیدی را در نطفه خفه می کنیم

امیر سرتیپ حاتمی از تولید ۸۰۰ محصول دفاعی متناسب با نیاز کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، امیر سرتیپ «حاتمی» در جلسه شورای اداری استان که امروز (دوشنبه ۲۰ بهمن) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: انقلاب ها در جهان، در دوره های مختلف واقع می شوند که شباهت ها و تفاوت هایی دارند، شباهتی که قطعی است و در همه انقلاب ها رخ می دهد، این است که مردم از نظامی آن چنان منزجر و متنفر می شوند که به عنوان خواست عمومی می خواهند سیستم و نظام حاکم را تغییر دهند.

 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: در انقلاب اسلامی، همه مردم ایران با هم خواستند نظام منحوس شاهنشاهی که یک نظام غیرعاقلانه، غیرمنطقی و غیر مشروع بود، در کشور نباشد و به جای آن نظام دیگری که واجد ویژگی های متناسب شأن ملت ایران است، حاکم شود.

 

وی عنوان کرد: متناسب با علت انقلاب ها، شعارها با هم متفاوت است و در انقلاب اسلامی شعارهای پرمغزی توسط مردم بیان شد، از جمله «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» و این نشان می داد مردم از اینکه استقلال ندارند، بسیار ناراحت هستند.

 

امیر حاتمی اعلام کرد: مردم در آن دوران از اینکه مستبدان حاکم بودند، ناراحت بوده و فریاد آزادی سردادند و در برابر نظام پادشاهی، نظام جمهوری اسلامی را درخواست و مطالبه کردند که مردم بر سرنوشت خود حاکم باشند و بر مبنای احکام عالیه دین مبین اسلام حکومت جاری شود.

 

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی این تفاوت را داشت که همه چه مردم، چه مسئولان و رهبری پایمردی کردند و ما تا به امروز به شعارهای اصلی انقلاب پایبند بوده و عمل کردیم.

 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تفاوت اساسی دیگری که انقلاب اسلامی داشت در این بود که به طور معمول انقلاب ها به مجموعه ای وابسته هستند ولی مردم ما استقلال خالص را خواستند و شعار نه شرقی و نه غربی را سردادند که این امر هزینه های زیادی را تحمیل کرد.

 

وی تأکید کرد: با توجه به این شعار ما با جنگ امنیتی در داخل و با جنگ تحمیلی نظامی مواجه شدیم که هر ۲ بلوک قدرت آمده و از دشمن ما نهایت حمایت را داشتند و اینها هزینه های استقلال خالصی بود که مردم ما می خواستند و بر این خواستن پافشاری کردند تا جایی که با جنگ اقتصادی مواجه شدیم.

 

امیر حاتمی توضیح داد: در ۲ تا سه سال اخیر ما با بزرگترین جنگ اقتصادی مواجه شدیم و به لطف الهی و به یمن تدابیر حکیمانه رهبری، بصیرت مردم و تلاش و ایثار عموم مسئولان، ما توانستیم بر شعارهای اصلی ایستادگی کرده و پیش برویم.

 

وی عنوان کرد: امروز که به حوزه دفاع می نگریم با تمام وجود مردم ایران را تحسین می کنیم، ما امروز به لطف الهی در حوزه دفاع، توانمندی هایی داریم که همه آن در اختیار خودمان است یعنی هر جایی با هر تهدیدی مواجه می شویم که این تهدید یک روز تهدید نظامی، یک روز نیابتی و روز دیگر شکل دیگری است، فرماندهان ما متکی بر توانمندی شان وقتی اراده کنند که برای مقابله محصولاتی در اختیار گیرند، دانشمندان و متخصصان ما با فرصت منطقی آن را تأمین کرده و در اختیارشان قرار می دهند و این شعار نیست و حقیقت است.

 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار کرد: در حالی که با مشکلات و گرفتاری های زیادی خود و مردم مواجه بودند، دست روی زانو خود گذاشته و دست روی شانه جوانان و دانشمندان گذاشته و حمایت کردیم و امروز این اتفاق مباک رقم خورده است.

 

وی اعلام کرد: در سال ۱۳۵۷ تعداد ۳۱ تا ۳۲ محصول وابسته داشتیم و امروز بیش از ۸۰۰ محصول دفاعی در دسترس ماست و می توانیم متناسب با نیازمان تولید کنیم و در این مسیر هم هزینه های دفاعی ما با کشورهای اطراف قابل مقایسه نیست و حتی نصف یا یک سوم آنها است و امنیت پایدار و مستحکمی را برای مردم فراهم می کنیم.

 

امیر حاتمی اضافه کرد: امنیت مانند اکسیژنی است که استنشاق می کنیم تا هست، وجود آن را متوجه نمی شویم ولی وقتی اتفاقی در اهواز یا کنار مجلس رخ می دهد، متوجه می شویم وضعیت می تواند طور دیگری هم باشد.

 

وی ادامه داد: البته وسع دشمن وسع همین حد است و هر موقع کاری کرد، متکی بر این توان پاسخ محکمی گرفت و امکان تکرار این نامنی را نداشت و خداوند را برای این امنیت شاکر هستیم و توانسته ایم شعار استقلال را عملی کنیم.

 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تأکید کرد: استقلال دفاعی پایه مهمی برای استقلال اقتصادی و سیاسی است و بدون استقلال دفاعی نمی شود مدعی استقلال سیاسی و اقتصادی بود، این زمینه امروز فراهم است البته دشمن با تمام توان کار می کند و سیل تجهیزات وارد منطقه می شود که بخشی از اینها برای دوشیدن حکام مرتجع منطقه است بنابراین باید تیزبین و دقیق از این بازدارندگی که ایجاد شده مراقبت کرد.

 

وی بیان کرد: دکترین ما بازدارندگی فعال است و هرجا تهدیدی علیه ما شکل گیرد، در نطفه خفه می کنیم؛ اینکه می گویند چرا در منطقه حضور دارید یعنی دست و پایتان را جمع کنید تا علیه ما اقدام کنند اما کاملا اشتباه می کنند این اتفاق نمی افتد زیرا این منطقه، منطقه ماست و سیاست ما هم روشن است و امنیت منطقه به دست کشورهای منطقه تأمین می شود نه کسانی که از آن طرف دنیا آمده و ادعاهای گزاف می کنند.

 

امیر حاتمی یادآور شد: نکته دیگر اینمه آنها می گویند چرا تسلیحات نظامی دارید، می گوییم آنها که نداشتند به چه سرنوشتی دچار شدند این سختی آنها یعنی توان دفاعی خود را تضعیف کنید تا هر زمان خواستیم تهدید کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: ما قدرت دفاعی مان را با چنگ و دندان و کوشش متخصصان به دست آورده ایم و در حدی که بازداردندگی دفاعی کشور حفظ شود آن را تقویت کرده و به هیچ کسی هم ارتباطی ندارد.

 

کد خبر 1025091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha