دهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر بازدید عمومی نخواهد داشت

مرضیه شفاپور با بیان اینکه آنچه در برگزاری جشنواره های فجر برای ما اهمیت دارد سلامت مردم است، گفت: دهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر متاثر از محدودیت های کرونایی بازدید عمومی نخواهد داشت.

 

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست دهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر پیش از ظهر امروز دوشنبه 20 بهمن با حضور مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس و صدیقه پاک بین دبیر جشنواره در سالن جلسات معاونت امور هنری برگزار شد.

 

در این نشست، «مرضیه شفاپور»، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس با اشاره به تم دهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر گفت: امسال دهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر با موضوع بهشت کاشان برگزار می شود. اصفهان و شهر کاشان قطب نساجی و پارچه است. خانه بروجردی ها و اماکن تاریخی این شهر نشان می دهد که این شهر خاستگاه هویت ایرانی- اسلامی است و بر همین اساس طراحان می توانند با الهام از این شهر آثار خود را خلق کنند.

 

وی با اشاره به بخش های مختلف دهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر گفت: امسال در این جشنواره شش بخش موسسات، اتحادیه ها، انجمن ها و مد، بخش کیف و پاپوش، بخش زیورآلات، بخش صنعت و فناوری های نوین، بخش بین الملل و بخش استان ها و اقوام حضور دارند.

 

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس با بیان اینکه در دهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر توجه ویژه ای به استان ها شده است، گفت: ما امسال نگاه مان به استان ها نگاه ویژه ای بود و خواستیم از شهر تهران تمرکززدایی کنیم تا بیشتر استان ها را مورد توجه قرار دهیم؛ بر همین اساس 9 دبیرخانه غیر متمرکز در شهرستان ها علاوه بر دبیرخانه اصلی در تهران داریم. این دبیرخانه ها در استان های خراسان رضوی، فارس، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، مازندران و هرمزگان و همچنین منطقه آزاد اروند قرار دارند. این دبیرخانه ها حضور فعالی امسال در جشنواره داشتند و آثار خوبی را به دبیرخانه ارسال کرده اند.

 

مرضیه شفاپور با اشاره به بخش بین الملل دهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر اظهار کرد: وجود بخش بین الملل به صورت فیزیکی امکان پذیر نبود اما ما با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وبینارهای بین المللی را در این بخش برگزار خواهیم کرد.

 

وی با اشاره به دو بخش ویژه جشنواره مد و لباس فجر گفت: در بخش ویژه اول «کالکشن ایراندخت» برگرفته از المان های ایرانی بویژه المان های شهر کاشان رونمایی می شود. همچنین بخش ویژه سردار سلیمانی در بخش زیورآلات قرار گرفته است.

مرضیه شفاپور اظهار کرد: امسال در دهمین جشنواره مد و لباس فجر بخش مسابقه زنده دارای بیشترین علاقه مندان برای شرکت بود و در همین راستا 96 گروه استانی در این بخش شرکت کرده اند.

 

 

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس درباره برگزاری دهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر در بوستان گفت و گو گفت: ما در چهارچوب قانون دهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر را برگزار می کنیم و آنچه که برایمان اهمیت دارد، سلامت مردم است. این سیاست کلی جشنواره های فجر است. همان طور که می دانید حوزه مد و لباس حوزه ای است که آثار باید در آن به نمایش درآید، کار لباس باید دیده شود و نمی شود با عکس آثار را نمایش داد البته در جشنواره بازدید عمومی وجود ندارد و در غرفه گذاری نیز ما به سمتی حرکت کردیم که فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود. 

 

وی  از ارسال دو هزار و صد اثر به دبیرخانه جشنواره در بخش‌های مختلف تاکنون خبر داد و گفت: علی‌رغم پایان مهلت ارسال اثر اما همچنان آثار هنرمندان توسط پست از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال می‌شود و همکاران نیز این آثار را دریافت می‌کنند.

مرضیه شفاپور گفت: داوری آثار از سه‌شنبه ۲۱ بهمن‌ماه آغاز می‌شود و امسال علاوه بر فرم ارزیابی با تکیه بر مؤلفه‌های تخصصی داوری در بخش، فرم‌هایی برای توضیح درباره آثار رد شده در نظر گرفته شده و بنا داریم به‌تمامی اعتراضات در این زمینه توسط داوران هر بخش پاسخ دهیم.

کد خبر 1025171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha