برگزاری مانورآمادگی در برابر مخاطرات خانه‌هلال ارضت بهشهر

اسدی از اجرای تمرین آمادگی خانه‌های هلال با شعار «ایران آماده» خبر داد و گفت: با برنامه ریزی انجام شده این مانور در روستای ارضت بهشهر و با تلاش هلال احمر شهرستان و خانه هلال روستای ارضت اجرایی شد.

«رمضانعلی اسدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران در بهشهر با گرامیداشت ایام الله دهه فجر و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و امام شهدا اظهار کرد: مانور زلزله و تمرین آمادگی خانه های هلال با شعار « ایران آماده» براساس فرایندهای مشخص شده اجرایی شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر بهشهر با بیان اینکه کشورمان ایران و استان مازندران، همواره در معرض مخاطرات طبیعی به ویژه زلزله است، افزود: هدف از اجرای این تمرین، افزایش آمادگی اهالی و اعضای خانه های هلال و در نهایت حرکت به سمت توانمندسازی مردم و ساختن جامعه ای آماده و تاب آور با استفاده از توان مردمی و محلی است.

وی با تاکید بر اینکه در این مانورها  تلاش شد تا از انجام فعالیت‌های نمایشی و غیر ضروری خودداری شود، تصریح کرد: اولین مانور آمادگی در برابر مخاطرات با موضوع زلزله در خانه هلال روستای ارضت برگزار شد و با توجه به اینکه این مانور در سراسر کشور برگزار می شود؛ امیدواریم توانمندسازی خانه های هلال و جوامع محلی و روستایی اجرایی شود.

اسدی گفت: خانه هلال روستایی در واقع شعبه ای کوچک در روستاهاست که این مانور با حضور مربیان و افراد و اهالی روستا و مسئول خانه هلال برگزار شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر بهشهر یادآور شد: تلاش داریم تا این مانور در خانه های هلال روستاهای مختلف برگزار شود تا همه افراد جامعه در برابر زلزله و مخاطرات آن با آگاهی و اطلاعات بیشتری وارد عمل شوند.

کد خبر 1025271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha