تامین مالی پروژه اتصال بیرجند به شبکه ریلی به زودی آغاز می شود

اسلامی از آغاز تامین مالی پروژه اتصال بیرجند به شبکه ریلی به زودی از محل بازار سرمایه و بورس و با پشتوانه قوی مالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد اسلامی» شامگاه (۲۰ بهمن) در حاشیه افتتاح همزمان ۹۰ کیلومتر از باند دوم راه‌های این استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با موافقت رهبر معظم انقلاب در خصوص برداشت از منابع صندوق توسعه ملی برای تکمیل پروژه احداث خط آهن چابهار - زاهدان، اکنون این پروژه با فعالیت چهار هزار نیروی کار در ۲ شیفت، در حال اجراست.

 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خط ریلی «چابهار-زاهدان» تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می رسد، گفت: در ادامه این مسیر راه آهن زاهدان - زابل - بیرجند - یونسی نیز در دستور کار است.

 

وی از آغاز تامین مالی پروژه اتصال بیرجند به شبکه ریلی خبر داد و افزود: با موافقت بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه به زودی تامین مالی پروژه اتصال بیرجند به خط ریلی از محل بازار سرمایه و بورس و با پشتوانه قوی مالی آغاز خواهد شد و تاکنون توافقات مقدماتی انجام شده است.

 

اسلامی یادآور شد: ابتدای قرار بود هزینه پروژه از محل فاینانس خارجی تامین شود اما پس از خروج آمریکا از برجام و تهدید کشورهای طرف قرارداد، همکاری با ایران لغو شد و حدود ۱۰ پروژه مهم وزارت راه و شهرسازی به همین مشکل مواجه شد.

 

گفتنی است؛ مهر ماه سال گذشته قطعه ۱۶ راه‌آهن شرق کشور از بیرجند به یونسی به طول ۳۲ کیلومتر و به مبلغ قرارداد ۹۰ میلیارد تومان همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهوری به خراسان جنوبی کلنگ‌زنی شد.

کد خبر 1025380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha