اقتدار نظامی دلیل ترس دشمن از ایران اسلامی

حجت الاسلام خلیلی با بیان اینکه اکنون که اسم ایران آورده می شود، رعشه بر اندام دشمنان می افتد گفت: اقتدار نظامی ایران دلیل ترس دشمن از ایران اسلامی است.

خبرگزاری شبستان _ گروه سیاسی _ فرزانه تهجا: استقلال و آزادی به عنوان دو شعار محوری در انقلاب اسلامی همواره مطرح می شود تا جایی که پس از گذشت 42 سال از پیروزی انقلاب همواره این شعار مورد بازبینی قرار گرفته و درباره آن ارزیابی صورت می گیرد در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام «هادی خلیلی» امام جمعه میلاجرد به شرح زیر ارایه می شود.

 

آیا می توانیم جمهوری اسلامی را نمونه ای از پیروزی حق علیه باطل بیان کنیم ؟

 

قبل از آنکه وارد موضوع دستاوردهای چهل ساله انقلاب شویم باید نکته ای را عرض کنم و آن این است که یکی از سوالاتی که همواره ذهن افراد را به خود مشغول می کند مخصوصا جوانان با این سوال درگیر هستند، این است که دلیل مسخر شدن زمین چیست و چرا خداوند زمین را مسخر، عالم و بشر را خلق کرد؟ اگر به دنبال جواب این سوال باشیم یکی از بهترین منابع دعای امام صادق (ع) در دعای دحوالارض است. در این دعا آمده است خداوند زمین را مسخر کرد برای اینکه مردم عبادت فرضی کرده و سپس استقرار حکومت صالحان صورت گیرد. یکی از سنت های الهی این است که همواره سنت صالحان و وارثان انبیا در روی زمین مستقر شود و از دیگر سنت های الهی پیروزی حق بر باطل است و اراده خدا بر این تعلق دارد که همواره حق بر باطل پیروز شود اگرچه عمر باطل به ظاهر طولانی باشد. معتقدیم که نظام جمهوری اسلامی ایران نماد بارز و مصداق بارز این دو سنت الهی است. ابتدا استقرار حکومت صالحان زیرا معتقدیم انقلاب اسلامی ادامه دهنده حکومت انبیا و ائمه اطهار (ع) است و رهبر انقلاب بعنوان  نایب عام امام معصوم (ع) هستند که زمام امور را بر دستدارند و دومین سنت خدا در اینجا جاری و ساری است و آن پیروزی حق بر باطل است.

 

انقلاب اسلامی بر حکومت دو هزار و 500 ساله شاهنشاهی پیروز شد. دلیل این پیروزی آن بود که ندای مردم ما ندای حق خواهی و دولت خواهی بود و بر علیه ظلم قیام کردند و به همین دلیل سنت الهی محقق شد.

 

بارزترین صفت حکومت پهلوی جه بود؟

 

باید دوران انقلاب اسلامی را با حکومت ظالمانه شاهنشاهی و پهلوی مقایسه کنیم و با نتیجه این قیاس دستاوردهای انقلاب برای ما مشخص می شود. زمانی که این مقایسه را آغاز کنیم با کوچکترین تامل به این نتیجه می رسیم که یکی از بارزترین صفات حکومت پهلوی وابستگی به دولت های بیگانه به ویژه آمریکا بود در حالی که ما در دوران انقلاب اسلامی به این نتیجه می رسیم که یکی از اصول مهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران استقلال این کشور است. ایران اسلامی ما به عنوان یک کشور مستقل است و این موضوع استقلال به قدری حائز اهمیت است که بعد از پیروزی انقلاب به عنوان یک اصل پر ارج و منزلت محسوب می شود و در کنار آزادی و دین اسلام قرار گرفته و وارد قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران شد.

 

بهترین راه حل مشکلات کشور چیست؟

اگر بخواهیم مشکلات کشور را حل کنیم، باید قبل از هر اقدامی استقلال خود را به دست آوریم و در عرصه های مختلف استقلال را کسب کنیم. اگر استقلال و تمامیت ارضی خود را بتوانیم حفظ کنیم، مطمئنا کشور روز به روز پیشرفت و توسعه خود را ادامه می دهد. به یمن انقلاب اسلامی ما در عرصه های مختلف دارای استقلال هستیم.

 

مهمترین استقلال پس از پیروزی انقلاب چیست؟

یکی از مهمترین استقلال ها، استقلال سیاسی است. همان گونه که مطلع هستید، انتخاب و انتصاب مسئولان ابتدایی ترین حق یک کشور و حق مردم است که مسئولان خود را انتخاب کنند اما می بینید در کتب تاریخ معتبر از دوران پهلوی انتخاب نخست وزیر و سایر مسئولان با نظر مستقیم غرب انجام می شد و حتی در خاطراتی که  از زبان محمد رضا شاه پهلوی نقل می شود، حاکی از آن است که اگر کوچک ترین مسئولی در کشور می خواستند جا به جا کنند، باید کشورهای غربی در این زمینه اظهار نظر می کردند در حالی که از بدو تاسیس انقلاب اسلامی تاکنون هر نوع وابستگی سیاسی ایران از کل کشورها قطع شده و شعار راهبردی ایران نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی به گوش تمام کشورهای عالم رسیده است و شما می بینید در حال حاضر مردم سالاری دینی و دموکراسی در کشور ما برقرار است و ملت ما در اقصی نقاط کشور این حق را دارند برای انتخاب عالی ترین مسئولان کشوری خود با واسطه و بی واسطه اظهار نظر کنند و رأی دهند و این همان استقلال سیاسی است.

 

استقلال نظامی ایران چه تاثیری در میان کشورهای منطقه داشته است ؟

یکی دیگر از دستاوردهای نظام اسلامی استقلال نظامی است. یکی از قواهایی که در هر کشور ستون اقتدار آن محسوب می شود، قوای نظامی است. شاهان پهلوی با خرید انواع تجهیزات غربی به ویژه از آمریکا سعی در تقویت نیروی نظامی ایران داشتند اما در واقعیت آنها با فروش انواع سلاح های خود با قیمت چند برابر قصد به کار آوردن ذخایر نفت را داشتند و پس از آنکه تجهیزات خود را به ایران می فروختند، این تجهیزات در ایران انبار می شد و سپس آنها بدون اجازه می آمدند و هرچه لازم داشتند با خود می بردند.

 

اکنون ایران عزیز در جبهه مقاومت به عنوان طلایه دار جبهه مقاومت در منطقه مشهور است در طول هشت سال جنگ تحمیلی آنچنان مقابل کشور عراق و بسیاری از کشورهایی که به پشتوانه رژیم صهیونیستی درآمده بودند، ایستادگی کرد و با عِده و عُده کثیر دشمن بر آنها غلبه پیدا کرد و این از افتخارات و برکات انقلاب اسلامی ایران است.

 

دلیل ترس امروز دشمن از ایران اسلامی چیست؟

جنگ 33 روزه حزب الله، جنگ 22 روزه فتنه داعش و تمامی این جنگ ها وقتی بیان می شود به این نتیجه می رسیم که دلیل ترس دشمن از ایران عزیز اقتدار نظامی است. اکنون که اسم ایران آورده می شود، رعشه بر اندام دشمنان می افتد و همه آنها از موضع گیری ایران حساب می برند و این امر به دلیل اقتدار نظامی است که ما آن را کسب کردیم.

 

آزادی به عنوان یکی از شعارهای اصلی جمهوری اسلامی مطرح می شود جایگاه این موضوع پس از پیروزی انقلاب چگونه ارزیابی می کنید؟

در موضوع استقلال سیاسی و فرهنگی نیز به حمدالله پیشرفت های خوبی انجام شده است و یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب موضوع آزادی است که جزو شعارهای اصلی در انقلاب اسلامی محسوب می شود و کلمه آزادی در کنار استقلال، اسلامیت قرار گرفته است و در زمانی که کسی جرات نداشت کوچک ترین انتقادی را نسبت به دولت و حکومت شاهنشاهی بیان کند اما اکنون می بینید هر ساله جلسات متعددی در حضور مقام معظم رهبری برگزار می شود و جوانان و دانشجویان به راحتی در کنار رهبر انقلاب انتقادات خود را بیان و بسیاری از موارد را با آزادی بیان مطرح می کنند. تمامی این موارد از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

 

 

کد خبر 1025525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha