بهره برداری از ۲۴ پروژه  صنعتی و عمران روستایی با۶۶۰ میلیارد ریال اعتبار در منطقه آزاد انزلی

همزمان با دهمین روز از دهه فجر ۲۴ پروژه صنعتی و عمران روستایی با ۶۶۰ میلیارد ریال اعتبار در منطقه آزاد انزلی افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از انزلی، «ارسلان زارع» امروز(سه‌شنبه، ۲۱ بهمن) در حاشیه افتتاح پروژه‌های منطقه آزاد انزلی در دهمین روز از ایام الله دهه فجر در جمع خبرنگاران اظهارداشت: این پروژه ها عموما با دانش فنی نیروهای بومی شهرستان و استان فعالیت خود را آغاز کرده اند. 

 


استاندار گیلان یکی از این شرکت ها را شرکتی دانش بنیان دانست که در مرکز رشد انزلی شروع به کار کرده و به مرحله تجاری سازی و تولید انبوه رسیده است و افزود: مناطق آزاد در دولت تدبیر و امید در راستای تقویت و احداث واحدهای تولیدی و اقتصادی زمینه‌ را برای افزایش تولید و اشتغال مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی از مناطقی است که با موقعیت خوب جغرافیایی به بازار بیش از ۳۰۰ میلیون نفر از کشورهای حاشیه دریای خزر دسترسی دارد، عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا به عنوان عضو ناظر و ظرفیت جغرافیایی اقلیمی کریدور شمال-جنوب و کریدوری که ایران را به کشور چین متصل می کند را فرصت مغتنمی برای شهرستان بندرانزلی، استان گیلان و کشور اعلام کرد.

 

زارع تصریح کرد: منطقه آزاد انزلی می تواند برای تعمیم مواد اولیه و اساسی جهت تولید مجدد و صادرات کالاهای تولیدی نه تنها در بین شهرک های صنعتی استان و استان‌های همجوار بلکه برای کل کشور مسیر ارزشمندی باشد. 

 

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر منطقه آزاد انزلی در رویکردی جدید با حمایت از تولید و تقویت واحدهای تولیدی در شهرک های زیر مجموعه، احداث شهرک صنعتی ۳ را در دستور کار قرار دارد ابراز امیدواری کرد، بتواند نقش بسزایی در این امور داشته باشد. 

 


گفتنی است، شرکت تولیدی آنالیزور کلر با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال و اشتغال برای ۱۸نفر، طرح توسعه محصولات آرایشی بهداشتی با ۲۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۵ نفر، احداث باسکول شهرک با ۱۰ میلیارد ریال و اشتغال برای سه نفر، شرکت تولید موتور درب‌های الکترونیک با ۹۰ میلیارد ریال اعتبار و ۱۰ نفر اشتغال، ۱۵ پروژه عمران روستایی با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار در روستاهای طالب آباد، لیجارکی، حسن رود، جفرود و گلشن از جمله پروژه هایی بود که امروز با حضور استاندار گیلان افتتاح و به بهره برداری رسید.

کد خبر 1025537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha