جذب ۴.۹ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور/ دولت و بخش خصوصی دو بال انقلاب اقتصادی شوند

دژپسند گفت: در هفت ماه نخست سال ۴.۹ میلیارد دلار جذب سرمایه گذاری خارجی داشتیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «فرهاد دژپسند» ظهر امروز (سه شنبه 21 بهمن) در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان گلستان اظهار کرد: اگر می توانستیم گردشگری را در استان توسعه دهیم می توانستیم به تامین منابع ارزی کشور کمک کنیم.

 

وزیر اقتصاد و دارایی ادامه داد: مدیریت استان می تواند از فرصت های گردشگری استفاده کند، از سواحل می توانیم اشتغال زیادی ایجاد کنیم که می تواند مشکل اشتغال این منطقه را برطرف کند.

 

دژپسند با بیان اینکه سه استان شمالی از اعتبارات لازم برای توسعه زیرساخت ها محروم هستند، افزود: آن چیزی که امروز در استان شاهد هستیم آثار عدم توجه ها است که باعث شده درآمد سرانه استان گلستان پایین باشد.

 

وی افزود: اگر نرخ بیکاری در استان یک رقم است باید بررسی شود که این نرخ بیکاری با درآمد حاصل در استان چقدر است.

 

وزیر اقتصاد و دارایی خاطرنشان کرد: باید از فرصت سرمایه گذاری خارجی استفاده کنیم، در این شرایط تنگناه در هفت ماهه نخست سال 4.9 میلیارد دلار جذب سرمایه گذاری خارجی داشتیم.

 

دژپسند به جزیره آشوراده اشاره کرد و متذکر شد: اگر بتوانیم استان گلستان را قطب گردشگری سلامت کنیم بسیاری از سرمایه گذاران خارجی در این منطقه حضور پیدا می کنند.

 

وی با بیان اینکه باید یک تصمیم کلی برای توسعه منطقه با تقسیم کاری در استان های شمالی ایجاد شود، افزود: دولت و بخش خصوصی باید به عنوان دو بال انقلاب اقتصادی عمل کنند.

 

کد خبر 1025617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha