استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای ایجاد نهضت تولید محتوای فرهنگ رضوی

اسماعیلی گفت: چشم انداز ماست بتوانیم ده ها و صدها اثر در حوزه فرهنگ منور رضوی در فضای مجازی تولید شود و نهضت تولید محتوای رضوی فاخر را ایجاد کرده و به آن دست یابیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمد حسین اسماعیلی» در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره ملی رسانه های دیجیتال که امروز (سه شنبه ۲۱ بهمن) در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، بیان کرد: خرسند هستیم میزبان جشنواره معطر به نام امام رضا (ع) هستیم و به دلیل دلتنگی که داریم، می توانیم از این فضا و بستر دلتنگی خود را التیام بخشیده و از طریق فضای مجازی دلگویه ها و دلنوشته های خود را تقدیم محضر امام رضا (ع) کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: خوشحال هستیم امروز اعلام کنیم این جشنواره به ستون ها و پایه های اصلی تولید محتوای فاخر در فضای مجازی تبدیل شده است به طوری که اگر در طول سه دوره اخیر این جشنواره را بررسی کنیم می بینیم تولید آثار جشنواره به بیش از ۴۵ برابر افزایش یافته است.

 

وی اعلام کرد: در سال ۹۷ بیش  ۳۰۰ اثر به این جشنواره ارسال شد و در سال گذشته بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ اثر داشتیم و امسال با عنایت امام رضا (ع) و با تلاش دست اندرکاران ۱۳ هزار و ۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که نشان دهنده جهش بزرگی است.

 

اسماعیلی تأکید کرد: این جشنواره توانسته به اهداف خود دست یابد و چشم انداز ماست بتوانیم ده ها و صدها اثر در حوزه فرهنگ منور رضوی در فضای مجازی تولید شود و نهضت تولید محتوای رضوی فاخر را ایجاد کرده و به آن دست یابیم.

 

وی توضیح داد: امروزه در شرایط کرونا به اهمیت و جایگاه فضای مجازی بیش از پیش پی بردیم و این بستر، فضای مناسبی برای انتقال ارزش ها و آیین های دینی و اعتقادی ما است و باید نهایت استفاده را از این فضا داشته و باید برای این منظور برنامه ریزی کرد چراکه بدون برنامه ریزی نمی شود در این فضا حضور پیدا کرد و اگر ما برنامه ریزی نداشته باشیم کسان دیگری آمده و استفاده نامطلوب می کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تأکید کرد: ما باید حضوری فعال در این بستر و فضای مجازی داشته باشیم و با جوانان خوب و پتانسیل های غنی فرهنگی می توانیم حضور پویایی در فضای مجازی داشته باشیم و برگزاری این جشنواره ها یادآوری و تأکید بر استفاده بهینه از این ظرفیت ها است.

 

وی خاطر نشان کرد: خروجی این جشنواره ها برای ما مهم است که بتوانیم آثاری تولید کرده و حضور پرشور آنها را در این عرصه تقویت کنیم و بتوانیم پویش عظیم مردمی در فضای مجازی و در حوزه های فرهنگی، اعتقادی و آیینی ایجاد کنیم.

 

اسماعیلی یادآور شد: در این جشنواره ۱۰ هزار اثر در بخش مردمی و ۳ هزار و ۵۰۰ اثر در بخش حرفه ای داشتیم و داروی آثار در سه مرحله انجام شد.

 

گفتنی است در پایان این مراسم از برگزیدگان این جشنواره تقدیر شد.

 

کد خبر 1025627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha