صیادان  به سیستم ماهی یاب مجهز می‌شوند

منصوری با بیان اینکه محدود بودن تجهیزات نوین، کار را برای رقابت با صیادان خارجی دشوار کرده گفت: در همین راستا صیادان به سیستم ماهی یاب مجهز می‌شوند که این اقدام نویدبخش صیدهای بیشتری در کشور خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «عیسی منصوری» امروز(سه شنبه۲۱ بهمن) در مراسم انعقاد تفاهم نامه سه جانبه میان مرکز ملی توسعه توان افزایی شیلات کشور، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و استانداری خوزستان اظهار کرد: این تصمیم و اجرای این تفاهم نامه در توسعه اشتغال پایدار نقش بسیار مهمی را ایفا خواهد کرد.

 

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: ما در موضوع اشتغال سعی بر حمایت فعالیت هایی داریم که دارای ارزش افزوده و اشتغال همزمان باشند، اینگونه فعالیت ها در اولویت حمایت ما قرار خواهند داشت، این تفاهم نامه باعث می شود که  شیلات با راندمان بالاتری فعالیت خود را انجام دهد.

 

وی با بیان  اینکه در حوزه شیلات قطب های کشوری شناسایی و مشخص شده اند اضافه کرد: استان خوزستان با توجه به ظرفیت های غنی که در این حوزه دارد جزء استان های رده بالای حوزه شیلات کشور است و اجرای این تفاهم نامه در استان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.

 

منصوری با بیان اینکه در مناطق ساحلی برنامه ریزی جهت اخذ مجوز شیلات صورت گرفته است تصریح کرد: بر اساس جلسات متعدد دولت متعهد شد که از طریق سیستم بانکی تسهیلاتی به صورت وام در اختیار سرمایه گذاران قرار دهد.

 

وی با اشاره به نبود امکانات در میان صیادان کشور عنوان کرد: در چایهار ظرفیت بسیار بالایی در صید وجود دارد اما محدود بودن تجهیزات نوین کار را برای رقابت با صیادان خارجی دشوار کرده است، در اولین گام صیادان به سیستم ماهی یاب مجهز خواهند شد که این اقدام نویدبخش صیدهای بیشتری در کشور است.

 

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم شناسایی نقاط کلیدی صنعت شیلات کشور تاکید کرد و ادامه داد: شناسایی این نقاط حساس در توسعه شیلات نقش موثری را ایفا می کند، خوشبختانه اکنون که ابزار و تسهیلات در اختیار این تفاهم نامه قرار گرفته لازم است نقطه ضعف های این طرح هرچه سریع تر رفع شوند.

 

وی با بیان اینکه اجرای این تفاهم نامه به ایجاد یک نهاد دولتی و خصوصی می انجامد یاد آور شد: دست اندرکاران این طرح باید ظرف مدت یک هفته برنامه اجرایی یکساله را تحویل استاندار دهند.

 

کد خبر 1025647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha