نرخ بیکاری استان ایلام پایین تر از میانگین کشوری است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: نرخ بیکاری استان ایلام پایین تر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «شکرالله شیرخانی» روز سه‌شنبه در نشست شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان ایلام، اظهار کرد:  نمودار کشوری مرکز آمار ایران نشان دهنده کاهش چشمگیر نرخ بیکاری استان ارسال ۹۶ تا سال ۹۹ است.

 

وی یادآور شد: همچنین نرخ بیکاری استان ایلام در سال ۹۱ بالاتر از میانگین کشوری بود که در حاضر ما پایین‌تر از میانگین کشوری هستیم.

 

شیرخانی گفت: با وجود اینکه اقدامات بسیار ارزشمندی در دولت تدبیر و امید در راستای رونق اشتغال در این استان صورت گرفته است، اما همچنان میزان بیکاران استان باید کاهش یابد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام تصریح کرد: این استان در سال ۹۱ رتبه ۳۰ نرخ بیکاری کشور را به خود اختصاص داد که این میزان در سال ۹۹ با ۱۷.۲ رتبه نخست کمترین نرخ بیکاری کشور را دارد.

 

وی  تاکید کرد: این استان همچنین رتبه نخست نرخ پرداخت تسهیلات کرونا در کشور را به خود اختصاص داده است که چهار بانک توسعه تعاون، کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی، این تسهیلات را پرداخت کردند.

 

شیرخانی به طرح‌های کارورزی استان ایلام نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام به ۶۵۰ تعهد خود در این راستا عمل کرده و ۱۱۴ درصد تحقق داشته است.

کد خبر 1025659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha