حماسه اردهال نشأت گرفته از حماسه و عرفان كربلاي حسيني است

مدير فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي واحد کاشان گفت: آنچه در تحقق انقلاب اسلامي نقش آفرين بود شاخصه هاي موجود در حماسه و عرفان حادثه اردهال بود كه نشأت گرفته از حماسه و عرفان كربلاي حسيني است.

حجت الاسلام ماشاالله صديقي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان با تبريك ايام الله دهه فجر انقلاب اسلامي و گرامي داشت ياد و خاطره شهدا و معمار بزرگ انقلاب حضرت امام خميني(ره) گفت: تقارن يوم الله ۲۲ بهمن و ۲۷ جمادي الثاني سالروز شهادت سفير ولايت علي بن امام محمد الباقر(ع) تقارن بصيرت و حماسه و عرفان است.

 

مدير فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي واحد کاشان افزود: ويژگي حماسه خاوه اردهال اين است كه هم مقدس است و هم فرا ملي است اين حماسه هم از نظر محتوا ارزشمند است و هم از نظر نتيجه، همان دو ويژگي كه در انقلاب شكوهمند ايران اسلامي آشكار و مبرهن است. از نظر محتوا مقدس است چون در راستاي مقدسات است.

 

حجت الاسلام صدیقی افزود : اين حماسه براي خدا  و براي عزت اسلام و مبارزه با افكار الحادي بر مبناي عقلانيت و معنويت بود و براي اجراي عدالت و پيروزي حق بر باطل بود. 

 

نویسنده کتب «علي بن باقر(ع) مقتداي فين» افزود: اين حماسه داراي ارزش ها و كرامت هاي انساني و براي آزادي انسان از قيد شهوت پرستي و طاغوت و بيانگر روح آزادي و جوانمردي بود.

 

حجت الاسلام صدیقی گفت: آنچه در تحقق انقلاب اسلامي نقش آفرين بود شاخصه هاي موجود در حماسه و عرفان حادثه اردهال بود كه نشأت گرفته از حماسه و عرفان كربلاي حسيني است.

 

مدير فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي واحد کاشان به سه شاخصه ايمان به خدا و ايمان به رسول خدا(ص) و جهاد با مال و جان مومنان راستين اشاره كرد و گفت: اين سه شاخصه كه بر گرفته از آيات قرآني است پشتوانه بزرگ حركت انقلاب اسلامي و حماسي علي بن باقر(ع) بود.

 

حجت الاسلام صدیقی در ادامه گفت: بصيرت و هوشياري مردم منطقه كاشان و چهل حصاران در انتخاب هدف و حركت عاقلانه در رسيدن به آن از ويژگي هاي مردم ولايت مدار شهرستان كاشان بود كه براي تحقق آرمان هاي خود با دعوت از علي بن باقر(ع) آن را دنبال كردند./

کد خبر 1025676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha