افتتاح  کیلومتر انسداد مرز و ۲۲۷ پاسگاه مرزی/استرداد  ۱۵۰۰ زندانی ایرانی  در کشورهای پاکستان و عراق

ذوالفقاری گفت: با توجه به اعتباراتی که دولت و مجلس به وزارت کشور اختصاص داده، حدود ۳۰۰ کیلومتر انسداد مرز و ۲۲۷ پاسگاه مرزی افتتاح شد و بیش از هزار کیلومتر جاده‌ ایجاد شد تا گازرسانی و آبرسانی به ۳۲۵ پاسگاه مرزی خدمات ارائه شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حسین ذوالفقاری طی سخنانی در ابتدای نشست خبری خود با ارائه گزارشی از اقدامات هفت سال گذشته در حوزه امنیتی انتظامی وزارت کشور، اظهار کرد: با توجه به اعتباراتی که دولت و مجلس به وزارت کشور اختصاص داده، حدود ۳۰۰ کیلومتر انسداد مرز و ۲۲۷ پاسگاه مرزی افتتاح شد و بیش از هزار کیلومتر جاده‌ ایجاد شد تا گازرسانی و آبرسانی به ۳۲۵ پاسگاه مرزی خدمات ارائه شود.

 

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تأکید کرد: امیدواریم خلأهای مرزی شرق کشور هم در آینده پوشش داده شود.

 

ذوالفقاری با اشاره به استرداد زندانیان ایرانی در کشورهای همسایه، گفت: با هماهنگی وزارت خارجه حدود ۱۵۰۰ زندانی که در کشورهای پاکستان و عراق زندانی بودند، استرداد شدند که در اینجا دوران مجازات خود را بگذرانند.

 

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به موضوع صید ترال ماهی اظهار کرد: این مسئله مورد بررسی قرار گرفت که در همین راستا دستورالعملی از سوی دولت آماده شده تا منافع مرزنشینان نیز در این حوزه در نظر گرفته شود.

 

ذوالفقاری با اشاره به موضوع پاکسازی مین در کشور، اظهار کرد: اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی‌ها با وزارت دفاع انجام شده و تاکنون حدود یک میلیون هکتار پاکسازی شده و زمین‌های امن در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

 

وی در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به موضوع سامانه امور مسافربری، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم ایجاد سامانه «Ati» بود که در وزارت کشور تصویب شد و امروز در مرحله واگذاری به مجری است تا اطلاعات مسافرانی که به ایران سفر می‌کنند در سامانه جهانی ایکائو ثبت شود.

 

معاون امنیتی وزیر کشور با اشاره به اینکه طی این سال‌ها  ۱۳ مرز رسمی ایجاد شده که ۸ مرز، زمینی است، گفت: در ارتباط با ساماندهی اتباع خارجی در طول این مدت ۸ مرحله آمایش اتباع افغانی که حدود ۸۵۰ هزار نفر هستند صورت گرفت و همچنین ساماندهی ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی و ازدواج مردان ایرانی و زنان خارجی صورت گرفته است.

کد خبر 1025703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha