توزیع هزار بسته معیشتی در قالب طرح مواسات در لنگرود

همزمان با دهمین روز از دهه مبارک فجر هزار بسته معیشتی در قالب طرح مواسات در بین نیازمندان لنگرودی توزیع شد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، حجت الاسلام « مهدی نقوی » در مراسم توزیع بسته های معیشتی در قالب طرح مواسات و کمک های مومنانه که همزمان با دهمین روز از دهه مبارک فجر در  باشگاه طالقانی این شهرستان برگزار شد، گفت: مواسات با نفس الهی مقام معظم رهبری تبدیل به چشمه جاری و صدقه جاری شد.

 

امام جمعه شهرستان لنگرود با اشاره به اینکه زمانی که رهبر معظم انقلاب طرح مواسات را مطرح کردند شاید تصور ما این بود که کار در یکی دو مرحله انجام شود، افزود: خوشبختانه امروز شاهد هستیم طرح مواسات در مراحل مختلف با کمیت و کیفیت مطلوب انجام شده است.

 

حجت الاسلام نقوی با اشاره به بیانات شهید مطهری پس از دیدار با امام (ره) در پاریس در جواب سوالی که حضرت امام را چگونه دیدید، تصریح کرد: حضرت امام را با چهار ایمان دیدم  امام دارای چهار ایمان به خدای متعال، ایمان به هدف، راهی که برای رسیدن به هدف طی می کند و ایمان به حضور و همراهی مردم از این قیام و نهضت را شاهد بودم.

 

وی ادامه داد: اگر انسان به این چهار ایمان برسد شخصیتی همانند حضرت امام را در جود خود محقق می کند.


حجت الاسلام نقوی با بیان اینکه در طرح مواسات ما به حضور و همراهی مردم ایمان داریم، خاطرنشان کرد: اگر مردم ما به واسطه شیوع بیماری کرونا دچار مشکلات و سختی در معیشت می شوند چون ما ایمان به مردم داریم، نباید مردم را فراموش کنیم و در کنار محرومان بوده و از آلان و دردهای آن ها بکاهیم.

 

وی با تاکید بر استمرار طرح مواسات و اینکه طرح مواسات تا به امروز با همت همه خیرین و مسئولان ادامه دارد، اذعان کرد: انتظار ما در ستاد طرح مواسات این است که مسئولان بیشتر پای کار باشند.


* طرح مواسات تدبیری برای گسترش فرهنگ همدلی است

« رحیم حیدری » در این مراسم هدف از اجرای طرح مواسات همدلی ، کمک مومنانه  را دستگیری از نیازمندان جامعه دانست و گفت: طرح مواسات نشات گرفته از فرهنگ ایرانی اسلامی و تدبیری برای گسترش فرهنگ همدلی است.

 

فرماندار شهرستان لنگرود خاطرنشان کرد: بیشتر از اثر مادی این طرح، اثر روحی و روانی آن مد نظر است که خانواده های نیازمند با دریافت بسته های معیشتی در دورانی که شیوع کرونا همه گیر است متوجه  این همدلی و همراهی خواهند بود و به دنبال ان آرامش روانی این خانواده ها را در پی دارد.

 

حیدری ادامه داد: امیدواریم باز هم مردم خیر لنگرودی کمک‌های خود را ادامه دهند و در دیگر طرح‌های مواسات یاری رسان مردم نیازمند باشند.
 

*هزار بسته معیشتی با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان در سطح شهرستان توزیع شد

« الیاس کوثری » در این مراسم از توزیع هزار بسته معیشتی در قالب طرح مواسات همزمان با دهه مبارک فجر در شهرستان لنگرود خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۰۰ بسته مستقیما توسط سپاه توزیع خواهد شد و مابقی نیز از طریق حوزه ها در بین خانواده های نیازمند توزیع می شود.


فرمانده سپاه  لنگرود تصریح کرد: به همت مردم نوعدوست و خیرین از زمان شروع کمک مومنانه تاکنون ۱۷ هزار بسته معیشتی با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان در سطح شهرستان توزیع شد.

 

 

کد خبر 1025719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha