۹بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹در سمنان بستری شدند

دانایی از بستری شدن ۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان خبرداد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ «نوید دانایی» در گفتگو با خبرنگاران گفت: ۹ بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بستری شدند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به آغاز توزیع واکسن کرونا در سمنان اشاره داشت وگفت: واکسیناسیون بیماری کرونا در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان ازروز گذشته با سراسر کشور آغاز شده است.

 

وی با بیان اینکه در فاز نخست تزریق واکسن ۱۵ نفر از کادر درمانی و بهداشتی سمنان واکسن را دریافت کردند، ابراز کرد: سه هفته بعد دوباره باید دوز دوم واکسن برای این افراد تزریق شود.

 

دانایی درخصوص نحوه انتخاب افرادی که واکسن را دریافت کردند، تاکید کرد: تزریق واکسن کرونا امروز در بیمارستان کوثر سمنان برای گروه هدفی انجام شد که طبق شیوه‌نامه‌های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت معرفی و تعیین شده‌اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه باقی گروه هدف در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان، طی روزهای آینده واکسینه می‌شوند، گفت: در مرحله بعدی کارکنان بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه نیز واکسینه خواهند شد.

 

وی با اشاره به اینکه بعد از کادر درمان به تدریج برای دیگر گروه‌های هدف تعیین شده واکسن تزریق خواهد شداظهار امیدواری کرد: با همکاری خوب مردم و کادر درمانی شاهد روند خوب تزریق واکسن باشیم.

 

دانایی تصریح کرد: شیوه‌نامه و تزریق واکسن برای دیگر گروه‌ها طبق شیوه‌نامه وزارت بهداشت به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان درخصوص آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس بیان داشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۶ هزارو۶۴۳ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

 

 وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته (از ۲۱ بهمن الی ۲۲​ بهمن ماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۹ بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به چهار هزار و ۴۸۹ نفر رسیده است و دوازده هزار و ۱۵۴ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

 

 دانایی ادامه داد: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به سه هزارو۷۶۳ نفر رسید.

کد خبر 1026042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha