۲۲ بهمن نه بزرگ ملت ایران اسلامی به استکبار جهانی/ راه برون رفت از مشکلات اتکا بر ظرفیت های داخلی است

حجت الاسلام ادیانی با بیان اینکه ۲۲ بهمن یادآور نه بزرگ ملت ایران به نظام استبدادی پهلوی و استکبار جهانی است، گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات امروز جامعه، توجه و اتکا به ظرفیت های داخل و چشمه جوشان جوانان کشور است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی کشور، ظهر امروز (۲۲ بهمن) در مراسم گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهر ایلام، اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی سرآغاز نور و پایان تاریکی و ظلمان نظام ستم شاهی بود.

 

حجت الاسلام« علیرضا ادیانی»  با بیان اینکه سخن از انقلاب اسلامی به طور قطع با یاد شهیدان، امام شهیدان و بنیانگذار نظام اسلامی حضرت امام راحل همراه است، ابراز کرد: هر جا سخن از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی است، در واقع سخن از دفاع از عدالت و پابرهنگان و ارزش های اسلامی، دفاع از آزادی و آزادی خواهی است  و نام امام راحل به طور  طبیعی به ذهن ملت ها خطور می کند.

 

وی با بیان اینکه بین نام امام راحل و مفهوم انقلاب پیوند وسیع و ارتباط ناگسستنی وجود دارد، ابراز کرد: در این روز نام امام راحل را گرامی می داریم که هر چه ملت ایران از عزت، استقلال و از پیشتازی در دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی دارد مرهون امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و مدافعان وطن است.

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی کشور یادآور شد: انقلاب اسلامی و روز تاریخی ۲۲بهمن یک روز به یاد ماندنی در تاریخ ملت ایران است، این روز پایان حکومت ظالمانه، جبارانه، خائنانه، مفسدانه و خبیثانه رژیم منحوس پهلوی است، رژیمی که در  منطقه و جهان، جزو وابسته ترین، پلیدترین و خبیث ترین  رژیم ها به شما می رفت.

 

وی با بیان اینکه ۲۲ بهمن روز نه بزرگ ملت ایران به حکومت پادشاهی پهلوی و نظام استکباری است، افزود: حکومت ظالمانه و دیکتاتوری پهلوی  از سال ۱۲۹۹ با کودتا و حمایت انگلیسی ها  و به تعبیر امام راحل، این بی سواد قزاق را در ایران به حکومت رساندند، با مجلس فرمایشی موسسان و با حمایت پیر استعمار و انگلیس خبیث رژیم پهلوی را بنا نهادند که جز فقر و فلاکت، جز خواری و بیچارگی برای ملت ایران چیزی دیگری نداشت.

 

حجت الاسلام ادیانی بیان کرد: به معنای واقعی  ملت ایران در زمان رژیم پهلوی، محکوم به سیاست های جبارانه و‌ مفسدانه حکومت منحوس پادشاهی پهلوی بود، بنده با همه وجود اعتقاد دارم اگر چه ملت ایران در این سال های اخیر در بحث معیشت و اقتصادی دچار سختی هستند اما  این سختی با روزگار سیاه دوران پهلوی قابل مقایسه نیست.

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی کشور یادآور شد: در زمان رژیم پهلوی، در بسیاری از مناطق کشور از بهداشت و امکانات اولیه خبری نبود و فقط چند شهر بزرگ برای چشم‌پر کردن مردم و برای خوشگذارانی سردمداران رژیم پهلوی بود و امروز به برکت انقلاب اسلامی امکانات لازم در اقصی نقاط روستاهای کشور فراهم شده است.

 

وی با بیان اینکه  یوم الله ۲۲بهمن یک نه بزرگ به رژیم مستکبرانه و دیکتاتوری خاندان منحوس پهلوی بود، ابراز کرد: این نه بزرگ با یک آری بزرگ  همراه بود و آن آری به نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که بر پایه اهداف شریعت و معارف دین اسلامی و  با آرای مطلق مردم ایران به نظام اسلامی و جمهوری اسلامی تبدیل شد.

 

حجت الاسلام ادیانی گفت: این نه بزرگ  با ایجاد حکومتی بر پایه عدل و ارزش های انسانی و  والای  الهی همراه بود و این چیز کمی نبود، این همان چیزی بود که امام امت فرمودند حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی از اوحب واجبات است و مقام معظم رهبری فرمودند بزرگترین معروف حفظ نظام اسلامی است.
 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک حادثه بزرگ در طول تاریخ جهان اسلام است، ابراز کرد: دستیابی به حکومت اسلامی و نبوی جزو آرزوهای ائمه اطهار(ع) بود که در صدد ایجاد حکومت علوی و نبوی بودند، آن کار ناتمامی که ائمه اطهار(ع) و اهل بیت(ع) نتوانستند با همه مبارزات و شهادت خود انجام دهند و حکومت علوی و نبوی را پایه گذاری کنند، خداوند متعال مصلحت دید که آن کار ناتمام را به دست امام راحل به سرانجام برساند.

 

وی یادآور شد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نظامی بر پایه دین اسلام در حساس ترین نقطه جغرافیایی جهان و به عنوان مقتدرترین کشور جهان بنا نهاده شده است، انقلاب اسلامی ایران پایان خط استعمار و استکبار بود،  همانگونه آمریکای خبیث و مرکز سلطه گران عالم است، انقلاب اسلامی مرکز سلطه گریزان و عدالت خواهان جهان و الگویی برای همه ملت های آزاده  عالم است.


حجت الاسلام ادیانی با بیان اینکه امروز بعد از ۴۲ سال از عمر با برکت نظام اسلامی، مردم و ملت ایران عاشقانه پیروزی انقلاب را جشن می گیرند، افزود: یکی از ارزش های اسلامی نفی استکبار و استعمار بود، شعار انقلاب اسلامی، استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بوده است و امروز با تکیه بر همین استقلال و شعار ما می توانیم باید مشکلات خود را مرتفع کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی کشور  با بیان اینکه دشمنان نظام و انقلاب اسلامی و رژیم آمریکا به کمتر از نابودی انقلاب اسلامی فکر نمی کند، ابراز کرد: یکی از ارزش های  انقلاب اسلامی نفی استکبار و استعمار بوده است و راه رفتن با آن ها و حشر و نشر با آن ها جرم محسوب می شود.

 

وی افزود: باید مراقب بود که بار دیگر تجربه تلخ مشروطه را تجربه نکنیم، پای آمریکا را به کشور باز نکنیم، راه برون رفت از مشکلات اقتصادی تکیه بر ظرفیت داخلی و استفاده از چشمه جوشان جوانان پرانگیزه تحصیلکرده این مرز بوم است. چگونه توانتسیم در  دوران ۸ سال دفاع مقدس، در  دانشگاه جنگ شاگردانی تربیت  کنیم که موشکی بسازند که قادر است با برد ۲ هزار کیلومتر نقطه زن باشد، چطور قادریم  موشکی را بسازیم که از نظر ما بازدارنده و از نظر دشمن تهدید کننده است، ما می توانیم و قادریم که کشور را با تکیه بر توان داخلی بسازیم.


حجت الاسلام ادیانی بیان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند که ما باید راست آزمایی کنیم و آمریکایی ها، تعهدات خود را انجام دهند، آن وقت ما به تعهدات برجامی بر می گردیم، انقلاب اسلامی نه بزرگ به استبداد، نه بزرگ به استکبار و آری بزرگ به نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است و آمریکا این را برنمی تابد.

 

 

کد خبر 1026075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha