مردم به همان دلیل که انقلاب کردند پای آن ایستادند/ شهادت شهید سلیمانی علت تأثیرگذار در نابودی ترامپیسم است

حاجی بابایی گفت: مردم ما به همان دلیلی که انقلاب کردند، پای انقلاب خود ایستادند و به همان دلیل امروز انقلاب مردم پا برجا است زیرا علتی که به خاطر آن انقلاب کردند هنوز پا برجا است؛ مردم به خاطر اسلام، خدا، انقلاب، عاشورا و کربلا انقلاب کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حمیدرضا حاجی بابایی چهارشنبه (22 بهمن) در آیین گرامیداشت 22 بهمن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در جوار مرقد مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و به ویژه حاج قاسم سلیمانی گفت: خدا را شاکر هستیم که چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی می داریم و ملت بزرگ ایران امروز با حضور خود یاد و خاطره انقلاب اسلامی را گرامی می دارند.

 

 

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز نکاتی را می خواهم مطرح کنم که به نوعی نگاه به انقلاب از منظر نگاه به شهید سلیمانی باشد، بیان کرد: در قرآن کریم 3 اصل تغییرناپذیر وجود دارد؛ اصل اول این است که خداوند انسان را خلق کرد و کسی را از آزمایش استثناء نکرد.

 

 

 

وی با بیان اینکه فلسفه خلقت انسان، آزمایش الهی و به دنبال آن آثار مترتب بر آزمایش است لذا آزمایش قطعی است، افزود: اصل دوم این است که خداوند به هیچکس بدون آزمایش درجه نمی‌دهد؛ افتخار شهید سلیمانی به سپهبدی نیست بلکه افتخار او این است که خدا به او جایگاهی داده که امام المسلمین او را مکتب پیش برنده نظام مقدس جمهوری اسلامی معرفی کرد پس خدا بدون آزمایش به کسی درجه و جایگاه نمی‌دهد.

 

 

 

حاجی بابایی اظهار کرد: اصل سوم این است که خداوند از هرکس هر آزمایشی بگیرد و در آن آزمایش موفق شود، آزمایش بعدی سخت تر است؛ خداوند از حضرت ابراهیم(ع) آزمایش های سنگین و فراوان گرفت؛ یک روزی خدا به ابراهیم فرمود «برو با این تبر بت ها را بشکن» و او بدون هیچ خوف و وحشت این کار را کرد لذا خداوند به حضرت ابراهیم(ع) درجه داد زیرا در آتش نسوخت و آتش بر او سرد شد و این نتیجه اطاعت از خدا بود.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه خداوند باز حضرت ابراهیم(ع) را آزمایش کرد و این پیامبر با سربلندی در این امتحانات رشد کرد، خاطرنشان کرد: ۴۲ سال است این انقلاب هر روز، هر ساعت و هر لحظه آن آزمایش است؛ شهید سلیمانی ۴۰ سال آزمایش داد و موفق شد تا امروز قبله دل ها شد.

 

 

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: این انسان ۴۰ سال کاری کرد که رهبر انقلاب او را مکتب بنامد و امروز بعد از ۴۲ سال مردم پای انقلاب خود ایستادند اما کدام انقلاب؟ انقلابی که تربیت شده آن شهید سلیمانی است و مردم این انقلاب را دوست دارند.

 

 

 

حاجی بابایی ادامه داد: مردم انقلابی را دوست دارند که شهید سلیمانی را تربیت کرده و شهید سلیمانی با لفظ جلاله قسم یاد می کند که «از شئون عاقبت به خیری این است که مطیع رهبری باشید» بنابراین انقلاب، شهید سلیمانی را تربیت کرده و شهید سلیمانی می فرماید «صد در صد هر آنچه که من دارم از رهبری است» و رهبری می فرمایند او مکتب است.

 

 

 

وی بیان کرد: مردم ما به همان دلیلی که انقلاب کردند، پای انقلاب خود ایستادند و به همان دلیل امروز انقلاب مردم پا برجا است زیرا علتی که به خاطر آن انقلاب کردند هنوز پا برجا است؛ مردم به خاطر اسلام، خدا، انقلاب، عاشورا و کربلا انقلاب کردند و امروز هم پای همان اسلام، عاشورا، کربلا، رهبری، امام(ره) و فرزند گرانقدرش ایستادند و هستند.

 

 

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نارضایتی مردم از تفکر و اندیشه ای است که انقلاب را برای خودش مرتع می داند اما ویژگی شهید سلیمانی این بود که هرآنچه که داشت فدای انقلاب کرد، افزود: ما انقلاب کردیم که هرآنچه که داریم قربانی انقلاب کنیم و ما انقلاب کردیم برای اینکه بیش از 200 هزار شهید بدهیم تا انقلاب سرپا بماند انقلابی که ریشه در کربلا، عاشورا، بعثت و غدیر دارد.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه این انقلاب مانده و علیرغم همه دشمنی هایی که دشمن با ما به ویژه در سال های اخیر انجام داد اما این انقلاب سرپای خود ایستاد و ایستاده است، اظهار کرد: مکتب ترامپیسم ایجاد شد و ترامپ برای این رئیس جمهور شد تا قوانین موضوعه بین المللی را در هم بشکند و اصلاً انتخاب ترامپ تعریف شده بود و ترامپ انتخاب شد تا کارهایی که آمریکا نمی توانست از طریق قانونی و بین المللی حتی به ظاهر دنبال کند، ترامپ دنبال بکند اما انقلاب اسلامی و حرکتی که در این منطقه شکل گرفت، ترامپ را سرنگون و ترامپیسم را از صحنه حکومت نابود کرد.

 

 

 

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: اگر نگوییم شهید سلیمانی و شهادت او در سقوط ترامپیسم علت تامه بوده حتماً علت تاثیرگذار است؛ جایی که رئیس جمهور سابق آمریکا که در تلویزیون اول اعلام کرده من دستور دادم سلیمانی را به شهادت برسانند اما الان می گوید من نگفتم و رژیم صیهونیستی گفته و این نشان می دهد که جمهوری اسلامی قدرت خود را پیدا کرده است. 

 

 

 

وی با بیان اینکه بعد از 42 سال از عمر این انقلاب باید بگوییم این انقلاب چه کرده؛ افزود: قبل از انقلاب برای گرفتن مدرک دکتری در رشته های علوم انسانی باید از منابعی استفاده می کردیم که خبری از عاشورا و کربلا در آن ها نبود و اگر در انقلاب این کار شده باشد که این همه دایره المعارف در مناقب اهل بیت و اسلام ناب نوشته شده باشد، کفایت نمی کند؟!

 

 

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امام حسین(ع) در کربلا به شهادت رسید برای اینکه اسلام بماند، افزود: شهدای ما به شهادت رسیدند تا اسلامی را که از عاشورا مانده است در دنیا تبیین کنند و بحمدلله امروز انقلاب اسلامی در قله های بلندی در دنیا نشسته است.

 

 

 

وی اظهار کرد: امروز قدرت های بزرگ در برابر جمهوری اسلامی ایران متوقف هستند و واقعاً هیچکس به اندازه مقام معظم رهبری قدرت های استکباری را نمی‌شناسد و با قواعد بین المللی برای متوقف کردن دشمنان آشنا نیست مگر اینکه هرکدام ۴۰ سال دوره دیپلماتیک را دیده باشند و رهبر انقلاب از روز اول فرمودند آمریکا یک زبان بیشتر نمی فهمد و آن زبان زور، قدرت و مقاومت است و این راه هیچ وقت تغییر نمی کند و شهید سلیمانی این را در تمام جبهه های مقاومت نشان داد.

 

 

 

حاجی بابایی گفت: مقام معظم رهبری به سادگی نفرمودند که شهید سلیمانی یک مکتب است زیرا هرآنچه ظرفیت وجود دارد در این سال ها رهبری در حرکت مقاومت شکل داد و رهبریِ مقاومت با شهید سلیمانی بود و ایستاد و در تمام دنیا رهبر انقلاب با زبان او سخن می گفت.

 

 

 

وی ادامه داد: سخنرانی شهید سلیمانی در 5 مرداد 97 در سالگرد عملیات رمضان یک توفیق الهی برای نظام جمهوری اسلامی بود و ایشان استراتژی نظام را در آن سخنرانی بیان کردند.

 

 

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهید سلیمانی را خیلی ها نشناختند؛ در مسائل تربیتی یکی از انسان های بسیار فهیم و دانا و وارد به مسائل تربیتی بود، افزود: مقام معظم رهبری کسی را می خواهد که کاملاً فدایی نظام باشد و یک سر سوزن از جایگاه خود در این نظام برای خودش استفاده نکند و آن شهید سلیمانی بود.

 

 

 

وی اظهار کرد: امروز بزرگترین مصیبت نظام اسلامی این است که برخی نظام را خرج می کنند تا باشند اما شهدا خودشان را خرج کردند تا نظام بماند و هر کجا این نظام پیروز و موفق بوده و یک قدم رو به جلو بودیم، حتماً در آنجا اسلام حضور داشته و نظر رهبری بوده است و هر کجا ما اسلامی، قرآنی و براساس نظر رهبری عمل کردیم پیروز بودیم.

 

 

 

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: داعش را نابود کردیم و خود آمریکا نمی‌توانست داعش را نابود کند چرا که پشتیابش بود اما جمهوری اسلامی داعش و تفکر داعش را در دنیا متوقف کرد اگر چه تفکر داعش 1400 سال (و از زمان صدر اسلام) وجود دارد و هر لحظه ای که شرایط آماده بشود داعش می آید و ما باید آمادگی داشته باشیم.

 

 

 

وی گفت: این انقلاب در مقابل ابر قدرت ها ایستاد و مقاومت کرد و تا امروز بارها آمریکا را آزمایش کردیم و دیدیم هر بار بدتر از قبل است و نمی شود اتکا به امریکا و اروپا کرد و مقام معظم رهبری فرمودند «هیچ راهی وجود ندارد جز اینکه همه تحریم ها را بردارند».

 

 

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همه به این جمع بندی رسیدند که امریکا قابل اعتماد نیست و هیچ فرقی بین اوباما، ترامپ و بایدن از نظر جمهوری اسلامی نیست الا در استراتژی آن ها؛ همه این بدبختی هایی که ترامپ برای منطقه ایجاد کرد زیر ساختش را اوباما آماده کرد؛ اوبامایی که می خواست با رفتارهای نرم، جمهوری اسلامی را نابود کند و ترامپ مکمل اوباما بود.

 

 

 

وی اظهار کرد: ما باید تفکر شهید سلیمانی ها را داشته و این وضعیت را که در طول 40 سال گذشته اقتصاد لیبرال در لحظات و زمان های گوناگون تفکر انقلابی ما را به گروگان گرفته اصلاح کنیم؛ اقتصاد لیبرال اقتصادی که وقتی در کره جنوبی انجام شد به خاطر رشد اقتصاد هفت میلیون نفر کشته دادند اما ایران با مقاومت رهبری و نیروهای انقلاب توانستند، حفظ و حراست کنند.

 

 

 

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: امروز اقتصاد لیبرال فاصله طبقاتی درست می کند و اشرافی گری را شکل می دهد و امروز اشرافی گری بزرگ ترین دشمن نظام جمهوری اسلامی است و دیگران می خورند و پدر شهید در مسجد باید جواب بدهد.

 

 

 

وی ادامه داد: اشرافی گری در رگه های نظام نفوذ کرده و سلایق گوناگون در آن هستند و به همین دلیل است که می گوییم انقلابی گری یعنی هرکس با هر تفکر و اندیشه ای که دارد، انقلابی باشد؛ انقلابی گری باید بتواند خارج از نگاه های تنگ و تاریک جناحی که شهید سلیمانی به آن اعتقادی نداشت، مردم را صاحبان انقلاب بداند.

 

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این مردم شرافتمندانه ترین مردم تاریخ هستند، افزود: نباید در این کشور کسانی بگویند که بوی انقلاب مردم نمی آید و امروز اگر رهبری بخواهدTمیلیون ها جوان حاضر هستند از خون خود به خاطر انقلاب بگذرند و اگر انقلاب با این همه امواج بین المللی تکان نمی خورد، به خاطر این است میلیون ها جوان حاضر هستند که شهید ححجی باشند و جوانان فراوانی داریم که صبح عاشورا در معرکه حاضر می شوند.

 

 

وی گفت: در حال حاضر سپاه با تمام قدرت، انقلابیون، روحانیت و مردم در حد توان در مسیر انقلاب می روند اما سنگلاخ دشمن ده ها برابر حرکت ما حرکت می کند تا نگذارد ما حرکت کنیم؛ امروز بیش از 250 شبکه بین المللی فارسی زبان علیه جمهوری اسلامی سخن می گویند اما این انقلاب ایستاده زیرا افرادی مانند شهید سلیمانی به شهادت می رسد و مردمی به خیابان می آیند که اصلاً در انقلاب چنین چیزی اتفاق نیفتاده و یک بار دیگر نشان دادند که مردم با تمام صلابت خود صاف تر و زیباتر در شهادت سردار به صحنه آمدند و گفتند اگر مثل شهید سلیمانی برای ما کار کنید همه به صحنه می آییم.

 

 

حاجی بابایی ادامه داد: درباره رهبری و شهدا و عاشورا حرفی نداریم اما ما با آدم های که از این مسیر منحرف هستند و می خواهند سوء استفاده کنند هرکس که باشد، وقتی پایش را یک قدم از حریم اسلام و انقلاب بیرون بگذارد، خائن به این نظام است و مردم این را قبول ندارند.

 

 

وی افزود: ما انقلاب کردیم که بگوییم از مردم جلوتر نیستیم و امروز می گوییم ما انقلاب کردیم و برآن هستیم و همه کسانی که در مسیر انقلاب هستند مانند شهید سلیمانی فکر می کنند و اگر کسانی اشتباه فکر می کنند، مسیر را اشتباه می روند و به نام انقلاب و اسلام نیست.

 

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید درجات جمهوری اسلامی براساس درجات الهی باشد و هرکس شایسته است، درجه داشته باشد و شهید سلیمانی اینگونه فکر می کرد؛ سلیقه مهم نیست.

 

 

وی با بیان اینکه مشکلاتی در کشور داریم و در زمینه عدالت رهبری فرمودند «ما مشکل داریم و باید جلوی ظلم بایستیم» گفت: حق این مردم نیست در این مملکت برخی برای غذای خود مشکل داشته باشند و این شرمندگی برای ما مسئولان در هر سه قوه است و همه قوا و نیروهای مسلح باید پای کار بیایند و  این مسائل را درست کنیم.

 

 

حاجی بابایی اظهار کرد: نباید اجازه دهیم افرادی با هر تفکر، در این نظام دنبال این باشند که به چیزی برسند و کاری کنند که مردم دچار ضعف شوند و متاسفانه در 40 سال این ضعف ها را داشتیم.

 

 

وی خاطرنشان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی افتخار بزرگ دیار کریمان است و ایران به کرمان و شهید سلیمانی نگاه می کند و می دانیم وقتی کسی از میان قومی به پا خاست، قوم او نیز شبیه او است و ما به شما نگاه می کنیم و افتخار است که اینجا سخنرانی می کنم.

 

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از مجلس، دولت و قوه قضائیه می خواهیم در این انقلاب بدون اینکه نگاه جناحی و دعواها و مسائل دیگر را دنبال کنند، همه یکپارچه پشت سر رهبری بایستیم مشکلات و اقتصاد و معیشت مردم را حل کنیم و همه دست به دست هم داده تا جایی که می توانیم مشکلات مردم برطرف شود، این مردم حق به گردن ما دارند و نباید نسبت به مسائل کشور و وضعیت دیگران بی تفاوت بود و باید به ویژه مسئولان جوابگو باشیم.

 

 

وی در پایان گفت: این انقلاب به فضل الهی آینده روشن و شفاف دارد اما کار ما سخت است و این انقلاب به پیروزی و به دست صاحبش می رسد و روسیاه کسانی می شوند که از این موقعیت سوء استفاده کردند و روسفید کسانی می شوند که خدمتگزار مردم، پشتیبان رهبری و در مسیر شهدا بودند.

کد خبر 1026076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha