«جشن انقلاب» به همت حوزه هنری مازندران در محوطه هیات بیت العباس (ع) ساری برپا شد

ویژه برنامه «جشن انقلاب» به همت حوزه هنری مازندران و با نقالی «علی عظیمی» نقال و تعزیه گردان برجسته استان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در محوطه هیات بیت العباس (ع) ساری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، شامگاه(22بهمن) به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، جمعی از شهروندان ساری مرکز مازندران با گردهمایی در محوطه بیرونی هیات بیت العباس (ع) این شهرستان یاد و خاطره روزهای انقلاب اسلامی ایران را گرامی داشتند.

 

در این برنامه که با عنوان «جشن انقلاب» برگزار شد، «علی عظیمی» نقال و تعزیه گردان، در اجرایی متفاوت  در میان استقبال علاقمندان حاضر، به نقالی با موضوع پیروزی انقلاب پرداخت.

همچنین شعر خوانی، اجرای سرودهای انقلابی، دکلمه روزهای پیروزی، برپایی آتلیه عکس (رایگان) با عنوان یادمان فجر 99 و نورافشانی از دیگر بخش های این برنامه بود که با رعایت موازین بهداشتی مورد تاکید ستاد مقابله با کرونا صورت گرفت.

رییس حوزه هنری مازندران در حاشیه این مراسم ضمن ابراز خرسندی از اقدام جوانان پرشور و علاقمند هیأت بیت العباس(ع) جهت برگزاری این برنامه، اجرای مردمی فعالیت های هنری را یکی از سیاست‌های حوزه هنری عنوان کرد و گفت: تلاش داریم برنامه‌های مناسبتی همانند ایام الله دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، آیینی و مذهبی همانند محرم و رمضان و ... را باهنر درآمیزیم تا هم برخی هنرهای کهن دیارعلویان را احیا کرده و هم لحن این قبیل مراسم را برای نسل امروزی به ویژه نوجوانان و جوانان اثرگذارتر کنیم .

«مهدی معصومی گرجی» با ابراز این نکته که حوزه هنری خود نهادی برخاسته از انقلاب است، افزود: همانگونه که انقلاب ما مردمی بود، تلاش می‌کنیم تا مردم را در فعالیت های هنری خود سهیم کرده و برنامه های خود را صرفا در محیط های داخلی (سالن اجتماعات و نمایشگاه ها) محدود نکنیم تا علاقمندان بیشتری از مفاهیم موجود در آثار فاخر هنری بهره‌مند شوند.

 

به گزارش شبستان، هیأت بیت العباس علیه السلام ساری و حوزه هنری مازندران پیش از این نیز در برخی مناسبت ها از جمله ایام محرم در قالب اجرای برنامه های مرتبط هنری و نمایشگاهی همکاری هایی داشته اند.

 

کد خبر 1026244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha